fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) józsef etella (8) József Etella (5) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

Colorful but Colorblind - Színesen és elfogulatlanul

2010.08.09. 07:00 | icentrifuga | Szólj hozzá!

Címkék: ajánló interjú mozi összefogás önismeret szolidaritás györe gabriella

A Független Médiaközpontban júniusban és júliusban a színesen és elfogulatlanul című nemzetközi programban a kisebbségi témák multimédiás feldolgozásának kreatív módszereit tanították a magyarországi médiumok munkatársainak neves amerikai szakemberek. A tapasztalatokról kérdeztünk néhány résztvevőt és a Független Médiaközpont vezetőjét. Most a Papinot Ferenccel készült interjút olvashatjátok, a későbbiekben viszatérünk a témára, s reméljük, a filmekből is bemutathatunk majd néhányat.

A Transitions prágai központú médiafejlesztő szervezet, a bukaresti Független Médiaközpont, a szófiai Médiafejlesztő Központ és a szlovák MEMO 98 vett részt a projektben, melynek fő célja az öt országban és nemzetközi szinten a média segítségével enyhíteni a romákkal kapcsolatos sztereotípiákat. A projektet az Európai Unió Fundamental Rights and Citizenship Programja támogatta.
A magyarországi programon 2010. június 21-25. között a Független Médiaközpontban (1088 Budapest, Vas utca 6.) sajátították el az alapokat, majd 2010. július 12-17-ig gyártották le a csapatok kisfilmjeket. A foglalkozásokat Rich Beckman, a Miami Egyetem kommunikáció tanszékének (Knight Chair in Visual Journalism at the School of Communication at the University of Miami) vezetője, a Santiago de Chile-i Universidad de los Andes vendégtanára és Ben de la Cruz, a Washington Post munkatársa, Emmy-díjas dokumentumfilm-rendező vezették. A júliusi programot Richard Beckman és Travis Fox Emmy-díjas filmrendező és újságíró irányította. Országonként tíz – 5 roma és 5 nem roma – újságíró vehetett részt műhelyfoglalkozásokon, amelyek témája a multimédia alkalmazása a kisebbségi témák feldolgozásában. A jelentkezők nemzetközi szakemberek irányításával intenzív, egy hetes műhelyfoglalkozáson tanulták meg az alapokat, majd csoportokra osztva újabb egy héten át riportmunkát végeztek: egy-egy csoport három főből állt, egy roma és egy nem roma újságíró, valamint egy miami egyetemről érkezett szakember vagy diák vett benne részt.

Papinot Ferenc 2003-ban végzett a Független Médiaközpont újságíró-iskolájában, jelenleg a Nemzeti Sport Online munkatársaként dolgozik. Az öt csoport egyikének tagjaként vett részt a munkában.

ICA: Voltak-e előzetes elképpzeléseid, elvárásaid a programmal kapcsolatban, s ehhez képest hogyan alakultak a felkészítés és a műhelymunka során szerzett tapasztalataid?

Papinot Ferenc: Szerettem volna még jobban megismerni az internetes újságírást, ezen belül a videózást. Az amerikai oktatók gyakorlatilag egy hét alatt - az úgynevezett elméleti rész során - leadtak nekünk annyi anyagot, amennyit egyes médiasulikban egy év alatt sem tudnak. Délelőtt elmondták az alapvetéseket, etikai szempontokat, míg délután már élesben tapasztalhattuk meg, hogyan is kell kamerázni, interjúzni, illetve vágni. A munkákat később elemeztük, amiből talán a legtöbbet tanultuk. Gyakorlati (kicsit nagyképűen szakmai...) tanulság volt, hogy ne zoomoljunk felvétel közben, vegyünk sok közelit (arcokról, kezekről zenélés közben stb.), és sok totált. Ezeknek a képeknek az összevágásával és a hangok,zajok hozzáadásával minden elmesélhető.

ICA: Az öt csoport három-három fővel dolgozott: Te kikkel dolgoztál együtt, s munkastílusotokban, habitusotokban, együttműködésetek során milyen eltéréseket tapasztaltál meg?

Papinot Ferenc: Szabó Péter Ádámmal együtt dolgozunk a Nemzeti Sport Online-nál, vele már egy éve próbálunk összerázódni:). Segítségünkre volt Lauren Malkani (ha jól tudom így írja a nevét, a Központban megvan pontosan), aki az egyik legkeményebben dolgozó diák a Miami Egyetemen. Ezt megtapasztaltuk a focitáborban is, hihetetlen mennyiségű vágóképet (ahogy ők mondják netes szaknyelven: B-rollt) vett fel, rengeteg közeli képet. Volt is miből válogatnunk a vágás során, pedig a tv-sek mindig azt mondják: vágóképből sosem elég... Hát, most nem volt kevés!

A hanganyag megvágásánál volt némi eltérés közöttünk, de be kell látni, igazuk volt: egy rövid filmben csak konkrét dolgok kerülhetnek be, lehetőleg olyan, amit mindenki megért és amit képpel is meg tudunk megmutatni.

ICA: Jelenleg a Nemzeti Sport Online munkatársa vagy, így adódott a téma is: az elmúlt húsz évben miért csupán egyetlen roma focista vált válogatott kerettaggá. Így a Polgár Alapítvány sporttáborába látogattatok el, ahol egy ároktői focista fiú történetén keresztül akartátok bemutatni ezt a témát. Milyen új tapasztalatokat hozott számodra ez a munka?

Papinot Ferenc: Újabb erőt kaptam, hiszen láttam, milyen ügyesek a srácok. A problémát egy három perces filmmel nem lehet megoldani, de az bizonyos, hogy szükség van egy összekötőre a csapatok és a roma gyerekek, családok között, mert nagy a távolság...

ICA: Mi az, ami a vágás, szerkesztés során hangsúlyt kapott a történetből, a film gerincévé vált, s számodra ennek mi volt a mondanivalója?

Papinot Ferenc: Sarkadi Robi, akiről a filmünk szól, ha nincs ez a program, akkor nem tartana ott, ahol most. Ároktőn járná a nyolcadik osztályt és néha focizna az iskolai csapatban, majd elmenne dolgozni, mert kell a pénz. Most viszont egy másodosztályú klub utánpótlás csapatában focizhat és középiskolában tanulhat. A mentalitását ismerve, élni fog a lehetőséggel. Persze, ahogy Pisont István 31-szeres válogatott labdarúgó fogalmazott: a foci egy bónusz az élettől, a legfőbb, hogy sínen legyen a gyerekek élete, utána már bármi lehet...

ICA: Mit tudsz az itt szerzett ismeretekből és a közös munkából jól hasznosítani a Nemzeti Sport Online-nál? Születtek-e ötleteid, témáid, amelyeknek utánajárnál?

Papinot Ferenc: A kamera és a vágóprogram ismerete mindenképpen hasznos lesz. Remélem a jövőben több emberi sztorit tudunk bemutatni a Nemzeti Sport Online-on is, igazából régóta ezek a témák érdekelnek. Abban bízom, hogy egyszer sikerül több olyan filmet is forgatni, ami hatással van nézőkre, döntéshozókra és egy társadalmi problémára rávilágít. A többi már nem az újságíró dolga, de jó lenne ezeket meg is oldani valakinek...

 


A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr752160778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.