fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) józsef etella (8) József Etella (5) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

ILLEMKÓDEX 7. • A DIVAT

2011.04.15. 07:00 | icentrifuga | 1 komment

„Ruha teszi az embert” – tartja a közmondás. Egy másik közmondás szerint viszont: „Nem a ruha teszi az embert.”

Mind a két közmondásnak igaza van. Azon fordul meg minden, hogy milyen szempontból nézzük a dolgot. Kétségtelen, hogy a jó, célnak megfelelő ruha tekintélyedet feltétlenül öregbíti.
Ha azonban a veled való közelebbi megismerkedés során kiderül, hogy – mint a nóta mondja – „egy rongy van a szíved helyén”, akkor hiába vagy elegánsabb a velszi hercegnél, nem használ.


 

Nem a cilinder és nem a lakkcipő teszi a gavallért. Ha lélekben nem vagy úrihölgy, Patou egyes-egyedül a te számodra kreált modelljei se fognak téged azzá avatni. Mi kell ahhoz, hogy öltözködésünkkel is kifejezésre tudjuk juttatni műveltségünket. Elsősorban: ízlés. Olyan, amely nem téved és egyéni. 116. § Szerencsés, akivel a jóizlés veleszületett, mert ízlésre nehéz szert tennie annak, akinek nincs ízlése és még nehezebb az alacsonyrendű ízlést kifinomultá csiszolni.

Mindent el kell követned, hogy jó ízlésre tégy szert, mert az úgynevezett elegancia lényegében a ruha és viselőjének egyénisége között való összhangot jelenti.

Mikor áll összhangban a ruha azzal, aki viseli?

Akkor, ha az illető ki tudja választani, hogy az ő alakjához, bőréhez, hajszínéhez milyen szabás, anyag és forma illik a legjobban.
Az ipar fejlettsége korunkban csodába illő: az anyagok és színek kimeríthetetlen sokaságát és színek kimeríthetetlen sokaságát termeli és nincs nap, hogy valami újjal ne szolgálna. Ebben a Pazar bőségben mindenki megtalálhatja a neki valót, ha tudja, hogy külső megjelenésének mik az előnyei és mik a hátrányai.

117. § Ha valaki alacsony termetű, ne viseljen nagykockás vagy nagyvirágos szövetet, mert az csak karcsú, magas nőknek áll jól. 118. § A túlságosan nehéz anyag valósággal agyon tudja silányítani a törékeny alakot, a 119. § sápadt arc pedig bizonyos tompa színárnyalatok mellett még színtelenebbül hat. 120. § Ne hidd tehát, hogy az a ruha, amely barátnődön remekbe szabott, rád is minden esetben kitűnően illik. 

122. § Gondosan próbáld ki, hogy mi illik legjobban hozzád és erre vonatkozóan kérjed ki olyan emberek tanácsát, akiknek kifinomult ízlése feltétlenül megbízható.

121. § Együgyüségnek kell mondanunk azt is, ha olyan testvérek, akik más-más embertípust képviselnek, egymáshoz tartozásukat egyforma ruhák viselésével akarják szemléletessé tenni. Erre a törekvésre az egyik egészen bizonyosan ráfizet. De az is lehet, hogy mind a kettőnek csak kára származik a testvéri szeretet parancsának ebből a hamis érzetéből. 

Minden esetben érvényesnek fogadhatod azonban el azt a szabályt, hogy ami egyszerű és kitűnő minőségű, az rendszerint elegáns is. 

 

Ami túl díszes, – akármilyen drága – finomnak sohasem finom.

Olyan ruhát ne viselj, amelynek anyaga többnek, vagy másnak akar látszani, mint ami. Jegyezzük meg ezt: kevés pénzből csak angolosan, vagyis ésszerűen lehet jól öltözködni. Ahhoz ugyanis, hogy egy bonyolult szabású, daszes ruha elegáns legyen, igen sok pénz kell. És nincs siralmasabb látvány, mint egy olcsó anyagból készült cifra ruha.

Még valamit! Ha kevés a pénzünk: kevés színnel öltözködjünk. Sokkal könnyebb sötétkék vagy fekete ruhában elegánsnak lenni, mint bíborvörösben, vagy búzakékben. Fekete, barna, szürke, sötétkék, drapp, fehér – ezek azok a színek, amelyek sohasem mennek ki a divatból.

folytatjuk.


 A könyv: AZ ÚJ IDŐK ILLEMKÓDEXE Budapest, 1911.  Szerző: Ilse Meister és az Új Idők  Kreatív szerkesztő: iCa és munkatársai  Dizájn&vízió: Evu 


A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr912826222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suo tempore 2011.04.15. 20:18:15

"Olyan ruhát ne viselj, amelynek anyaga többnek, vagy másnak akar látszani, mint ami. És nincs siralmasabb látvány, mint egy olcsó anyagból készült cifra ruha."

ezek alapján elég sok nő futkosna ruhátlanul :DDD