Törékenység, vágás, nyúzás,
brutális erő, tárgy és érzékelés
Jessica Harrison tárgyi művészete. Munkáinak alapja a fiziológia, filozófia és pszichoanalitikus kutatások, érintés és érzékelés kapcsolata a térben, törésben a trauma. A művészt most ICA3 szemüvegével látjuk:
„Miközben letapogatom szemem- mel ezeknek a tárgyaknak az üzenetét humoros borzongás fog el. Jessica Harrison porcelánfiguráit szemlélem. Emlékeket idéz és átír bennem.”
Az anyag, mint ebben az esetben porcelán: számomra a szülői házat idézi. Emlékszem az ecetes víz illatára, ami körbeölelte ezeket a tárgyakat; emlékszem a keményített csipketerítőre, amelyeknek mindig ugyanazon a helyen kellett lenniük; emlékszem az otthonra, mely édes fahéj ízzel és öleléssel vár haza. (brrr..)
Kicsit tűnődöm, hogy ezek a figurák miért állnak mégis oly közel hozzám..:)
Amit látok az egy kor és érték eltörlését idézi bennem, az otthonét. Az otthon őrzi a porcelánt, én pedig látom rajta a törést. Mégis tetszik, mert ez a mi korunk.
A porcelán Kínából került Európába. Nevét az olaszok által porcelánnak nevezett tengeri kagylótól kapta. Törékenysége és légissége miatt a keramika legnemesebb anyaga.
Jessica Harrison tökéletesen átadja ezt a törékenységet, megmutatja a technika és anyag adta lehetőségeket. Figurái oly sérülékenyek, mint a kor, amiről brutális erővel lemarcangolja az emléket. Ezek a porcelán emlékek a legfrissebb fosszíliáink.
Az érzékszervek tárgyiasulása
Érzékszerveink a minket érő ingereket elektromos impulzussá alakítják, majd idegszálaink az agyunkba juttatják. Harrison tárgyiasította az érzékszerveket, melyek keresik a térben funkciójukat.
Forrás: Jessica Harrison hivatalos weboldala
Készítette: ICA3