fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) József Etella (5) józsef etella (8) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

FEM-X: TÓTH KINGA III.

2014.03.03. 07:00 | Sassa | Szólj hozzá!

Címkék: interjú irodalom tóth kinga femx baki júlia

Baki Júlia interjúja Tóth Kingával.

 1503973_10201473562580841_856007874_n.jpgVizuális versek, képperformansz, ALL MACHINE projekt, Stuttgart.
Fotó: Molnár Gergely


- Sokféle szerepben érzed otthon magad mint alkotó. Hogyan hatnak ezek a szerepek egymásra?

Írok, rajzolok, énekelek, három éves korom óta ezt csinálom, de nem mindig volt ez egyértelmű, hogy mennyire szervesen kapcsolódnak ezek a területek egymáshoz. Gyakorlatilag nem is váltak szét, csak nem vettem észre. Természetes volt, hogy ha írok valamit, firkálgatok mellé, dudorászok, az első gyerekkori verseim mellett, amiket egy fekete noteszben írtam nagy titokban, is ott vannak a kis rajzok, virágok, törpék fazékban… Biztosan hatnak egymásra ezek a szerepek, az író, a rajzoló, az énekes, a tanár, a szervező, de nem foglalkozom velük külön-külön, nem szeretem a szerepeket és a kategóriákat, nem hiszek bennük. Mondták már, hogy képeket írok, hogy vizuálisan erős az írásom, a gépeknél pedig fontos is, hogy ne csak lásd, hanem halld is a géphangokat. A célom az, hogy élővé tegyem, amit csinálok. A produktum a fontos, és hogy hasznos, hiteles legyen, innentől pedig a szerep szó nem működik.

 - Mennyiben átjárhatóak a különböző médiumok számodra?

Ahogy az előbb is mondtam, nekem akkor működik, ha el sem válnak, persze, hogy átjárhatóak, pláne, ha nem hiszel a határokban. Nehezen lehetne megmondani, mitől vers a vers, honnantól (szép)irodalom egy írás, egy rajz illusztráció-e vagy vizuális költemény. Vajon mennyire fontos ez? Tudom, hogy utópia ez, de igyekszem nem médiumokban és határokban gondolkodni.

 1473005_10201473566220932_108717826_n.jpgVizuális versek, képperformansz, ALL MACHINE projekt, Stuttgart.
Fotó: Molnár Gergely


- Fontos, hogy a munkáidat egységben lássuk? Mennyire értelmezhetőek egymástól függetlenül?

Én úgy érzem, gondolom, egységeket hozok létre, megfogható, hallható, látható dolgot adok ki magamból, remélem, ez kívülről is így érzékelhető. Ugyanakkor célom, hogy függetlenül is erőset alkossak, hiszen nem mindig és sokszor nem egyszerre jelennek meg ezek a munkák. Akad, hogy csak a vers vagy csak a kép kerül nyilvánosság elé, ez a része sokszor nem rajtam múlik. Emiatt is törekszem a performanszokon minden oldalát bemutatni egy-egy gondolatnak, a képet, a szöveget, a hangot, a mozdulatot. Küzdök a szétválasztással, de nem érzem csonkának, ha csak egy szövegi vagy képi/hangi rész jelenik meg, önállóan is működniük kell, együtt pedig teret képezniük, új szemszöget mutatniuk.

- Miért tartod fontosnak a gyermeki szemszöget? Miért fontos az ehhez való visszanyúlás?

A kor is egy olyan kategória, amelyet szívesen piszkálgatok. Szinte egy pedagógus, pszichológus, neveléstudománnyal stb. foglalkozó szakember sincs egy véleménnyel arról, pontosan hol is a gyermekkor vége, honnantól válunk felnőtté, és melyik az átmeneti idő, az hol kezdődik és fejeződik be. A szemszögekkel is ez a helyzet, melyik a gyermeki, melyik a felnőtt, a kettő közti? Miért ne rendelkezhetnénk mindegyikkel egyszerre? Van-e különbség, mármint radikális különbség? Biztosan feltérképeztünk-e mindent a „gyermeki látásmódról, a gyermekkor sajátosságairól”? Engem itt is az egybejátszás, a határnélküliség foglalkoztat, amellett, hogy valóban pedagógusként sok időt töltök mindenféle korú gyerekekkel és bízom benne, képes vagyok még az ő látásmódjukra, tudok a szemükkel láttatni. Ha beszélhetünk gyermeki szemszögről, azt mondanám róla, hogy ott nincs mellébeszélés. Tiszta átlátás van.


1474399_10201473566420937_1343493591_n.jpg Vizuális versek, képperformansz, ALL MACHINE projekt, Stuttgart.
Fotó: Molnár Gergely


- Milyen számodra az ideális olvasó, néző, hallgató?

Nyitott, bátor, kíváncsi és kritikus is.

- Mennyire fontos neked, hogy nőként nőket szólíts meg? A műveidben milyen szerepet kap a társadalmi szerepvállalás?

A Zsúr tele van társadalmi problémákkal, családon belüli erőszak, agresszió, társadalmi nemek/nemek problémái, család fogalma, rasszizmus, LMBTQ, nyomor, hajléktalanság, oktatás, egészségügy, együttélési szabályok, tradíciók, normák és szerepek, azok érvényessége, közlekedés… Gyakorlatilag minden napi szituációról szól egy mondóka, de a korábbi versekben és a mostani, gépes versekben, a faliratokban és a szoborpark verseiben is foglalkozom a társadalmi problémákkal, és a kommunikációval (hogy beszél hozzánk egy falirat, egy reklámszöveg, milyen társadalmat festenek a falak). Helyzeteket és azok értelmetlenségét, fonákságát vagy fontosságát igyekszem szemléltetni.
A női kérdés: azt gondolom, egy jól működő világban, társadalomban egyáltalán nem fontos, a beszélő/munkát végző stb. nő-e vagy férfi, hetero- vagy homoszexuális, családos vagy független, magas vagy alacsony, sörkedvelő vagy biokertész. Felháborítónak és nevetségesnek tartom ezeket a megkülönböztetéseket, ez egész egyszerűen magánügy és nem fontos. Ezek a kategóriák, ahogy az összes többi, kiüresedtek és nem működnek. Engem ebből a szempontból egyáltalán nem érdekel, hogy nő vagyok, nem tartom fontosnak – és ettől nem vagyok kevésbé feminista, ahogy tűzhely mellett kavargató jófeleség sem. Írok a nőkről, ahogy a férfiakról, a gyerekekről, nekem az egyenlőség, az egyenlő esélyek, az egymás iránti tisztelet a fontos, és hogy amit csinálsz, hasznos legyen. Szomorú, hogy bizonyos dolgokban középkori, szinte feudális szabályok közé szorítva tengődik a társadalom, de hiszek benne, hogy ez megváltoztatható. Talán pont azzal, ha sok oldalát mutatjuk be egy-egy témának, ha kérdezünk és megnézzük, mi van a szerepeken, a kategóriákon, a bélyegeken túl.


Tóth Kína Hegyfalu: az erdőben kunyhó:

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr965827865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása