1970-től 77-ig járt a budapesti Képzőművészeti Főiskolára. 1974-től 77-ig ugyanitt a grafika szak mesterképzőjére járt. A világ majd' minden táján kiállították képeit, egyéni és csoportos kiállításokból több százat tud maga mögött. Számos képzőművészeti egyetemen tanított Budapesttől New Yorkon át Thaiföldig.
Bacsó Péter szerint Drozdik Orsolya művei kísérletek arra, hogy láthatóvá tegyék a testi megmutatkozás sokértelműségét, s azt, ahogy egy (művész)nő lát.
A Guerilla Girls nevű képzőművész-csapatról egy barátnőmtől hallottam először, két évvel ezelőtt, Drozdik Orshi Ludwig Múzeum-beli kiállítása után. Azt mondta, hogy ha jól tudja, Drozdik Orshi tagja egy Gerillalányok nevű csapatnak New Yorkban, de legalábbis "köze van hozzájuk". Persze ezt nem lehet biztosan tudni, tette hozzá, mert a csoport tagjai nem hozzák nyilvánosságra kilétüket.
Csak annyi tudható róluk, hogy nők, művészek és művészettörténészek, vagyis olyan szakmákban működnek, ahol a férfiaknak kedveznek a hatalmi és pénzügyi viszonyok - viszont nagyon csípős és szellemes akcióikkal válaszra serkentik a képzőművészeti intézményeket.
És magáért beszél az a plakát, amelyiken a Gerillalányok elmagyarázzák, miért jó női művésznek lenni: "Nem érzed úgy, hogy a siker túl nagy nyomást gyakorol rád és a munkádra. Nem kell férfiakkal együtt szerepelned a kiállításokon. Nem érzed bezártnak magad a művészeti világban, hiszen négy helyen is dolgozol szabadúszóként. Tudhatod, hogy a karriered felívelhet, ha betöltöd a nyolcvanat. Biztos lehetsz benne, hogy bármit csinálsz, azt mondják rá, hogy nőies. Nem érzed úgy, hogy megragadtál a teljes állásban való tanításnál. Láthatod, ahogyan az ötleteid tovább élnek mások munkáiban. Választhatsz a karrier és az anyaság között. Nem kell nagy szivarral a szádban fuldokolnod, vagy olasz öltönyben festegetned. Több időd marad a munkára, amikor a párod ejt egy fiatalabb nő miatt. Belekerülhetsz a művészettörténeti könyvek sokadik javított kiadásába. Nem kell zavarba jönnöd, mert zseninek neveznek. A képed megjelenik a művészeti magazinokban, ha gorillamaszkot viselsz."
Kötete: Individuális mitológia – Konceptuálistól a posztmodernig (Gondolat, Budapest, 2006)
A közölt kép Az Én fabrikálása-sorozat Medikai erotika című részének egyik darabja.
2007. április 26-án volt az Irodalmi Centrifuga vendége.
Drozdik Orsolyáról bővebben a honlapján
Drozdik Orsolya az ikertornyok katasztrófájáról a KÖNYVTÁR-ban
Bacsó Péter szerint Drozdik Orsolya művei kísérletek arra, hogy láthatóvá tegyék a testi megmutatkozás sokértelműségét, s azt, ahogy egy (művész)nő lát.
A Guerilla Girls nevű képzőművész-csapatról egy barátnőmtől hallottam először, két évvel ezelőtt, Drozdik Orshi Ludwig Múzeum-beli kiállítása után. Azt mondta, hogy ha jól tudja, Drozdik Orshi tagja egy Gerillalányok nevű csapatnak New Yorkban, de legalábbis "köze van hozzájuk". Persze ezt nem lehet biztosan tudni, tette hozzá, mert a csoport tagjai nem hozzák nyilvánosságra kilétüket.
Csak annyi tudható róluk, hogy nők, művészek és művészettörténészek, vagyis olyan szakmákban működnek, ahol a férfiaknak kedveznek a hatalmi és pénzügyi viszonyok - viszont nagyon csípős és szellemes akcióikkal válaszra serkentik a képzőművészeti intézményeket.
És magáért beszél az a plakát, amelyiken a Gerillalányok elmagyarázzák, miért jó női művésznek lenni: "Nem érzed úgy, hogy a siker túl nagy nyomást gyakorol rád és a munkádra. Nem kell férfiakkal együtt szerepelned a kiállításokon. Nem érzed bezártnak magad a művészeti világban, hiszen négy helyen is dolgozol szabadúszóként. Tudhatod, hogy a karriered felívelhet, ha betöltöd a nyolcvanat. Biztos lehetsz benne, hogy bármit csinálsz, azt mondják rá, hogy nőies. Nem érzed úgy, hogy megragadtál a teljes állásban való tanításnál. Láthatod, ahogyan az ötleteid tovább élnek mások munkáiban. Választhatsz a karrier és az anyaság között. Nem kell nagy szivarral a szádban fuldokolnod, vagy olasz öltönyben festegetned. Több időd marad a munkára, amikor a párod ejt egy fiatalabb nő miatt. Belekerülhetsz a művészettörténeti könyvek sokadik javított kiadásába. Nem kell zavarba jönnöd, mert zseninek neveznek. A képed megjelenik a művészeti magazinokban, ha gorillamaszkot viselsz."
Kötete: Individuális mitológia – Konceptuálistól a posztmodernig (Gondolat, Budapest, 2006)
A közölt kép Az Én fabrikálása-sorozat Medikai erotika című részének egyik darabja.
2007. április 26-án volt az Irodalmi Centrifuga vendége.
Drozdik Orsolyáról bővebben a honlapján
Drozdik Orsolya az ikertornyok katasztrófájáról a KÖNYVTÁR-ban