fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) József Etella (5) józsef etella (8) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

Cseppben a tenger - Hétesiek a Gödörben

2010.01.28. 10:00 | icentrifuga | 79 komment

Címkék: folyóirat szolidaritás cigányság bódis kriszta köz élet gordon agáta civil(szf)éra

"Amíg a gyerekek megdolgozták a Gödör mentális klímáját, és érezhetően feltöltötték szeretettel, addig a felnőttek a szokott beszélgetéseikbe merültek. Kerekasztaloztak a rendőr, emberi jogi harcos és cigány önkormányzati bácsik, utána a pedagógus és képző bácsik és nénik, sokan és figyelmesen hallgatták, ahogyan Bódis levezeti ezeket a beszélgetéseket. Az alkalom ünnepi volt, a gyerekek jelenléte megemelte..."

Január 24-én az egész délután a hétesi gyerekeké, a velük foglalkozó önkénteseké és a támogatóké, érdeklődőké volt a Gödörben: Bódis Kriszta és önkéntesei mutatták be az alkotásközpontúság mibenlétét és ismertették meg egymással a nagyváros közönségét és a hétesi családokat. Kellemes délután kisebbeknek és idősebbeknek, romáknak és nem romáknak: színházi bemutató, festés, rajzolás, dráma, tánc, médiapedagógia szerepelt a programban. Az Irodalmi Centrifuga különrendezvényeként is meghirdetett délutánról olvashatják Gordon Agáta beszámolóját.

Cseppben a tenger

 
Egy mintaszerű rendezvény a Gödörben, félnapos, sokszereplős, szélesen támogatott.
Hétes és Bódis – ez a két név 10 éve összetartozik, és egyre többen tudják, hogy a felelősségről, a szolidaritásról, az alkotás szabadságáról és a művészet értelméről szól.
 
A vasárnap délutáni program összekapcsolt egy csapat telepi cigánygyereket a legnyitottabb fővárosi szellemi központtal, a Gödörrel, érdeklődőkkel és elkötelezettekkel, a Pannonnal és az internettel. A cseppeket a tengerrel.
 
Sokan először voltak a városban, a hétesi gyerekek kék pólóban pompáztak és jól érezték magukat. Lazázás és lézengés volt a program egy része, cikáztak a kék pólósok és kiváncsian nézegették egymást az érdeklődőkkel.
A kék pólósok között voltak nagyon kicsikék és nagyobbacskák, fiúk és lányok, énekeltek és játszottak, kameráztak és interjúztak, előadtak és meséltek, labdáztak és neteztek. A kék pólósok helyesek voltak és mosolygósak, tudták a dolgukat, belakták a Gödör tágas tereit, és öntudattal néztek vissza. Sok volt a koraöreg gyerekarc, gyűrött és megszenvedett, a kísérő felnőttek között még több. Félelem nélkül figyeltek, hárítás nélkül voltak jelen, messziről jött felderítők egy új haza küszöbén.
 
Amíg a gyerekek megdolgozták a Gödör mentális klímáját, és érezhetően feltöltötték szeretettel, addig a felnőttek a szokott unalmas beszélgetéseikbe merültek. Kerekasztaloztak a rendőr, emberi jogi harcos és cigány önkormányzati bácsik, utána a pedagógus és képző bácsik és nénik, sokan és figyelmesen hallgatták, ahogyan Bódis levezeti ezeket a beszélgetéseket. Az alkalom ünnepi volt, a gyerekek jelenlététől  emelkedett.
A látogatók részt vehettek ebben a csendes örömben, a gyakran éhező és naponta megalázott telepiek méltó vendégül látásában, a telepiek pedig adni tudtak a tengernagy városnak. A nehéz feladatokban járó magyar és roma felnőtteket ez a segítő és jószülői alaphangulat emelte, fékezte és elismerte, szeretettel és megértéssel vette körül. Mint amikor egy család éppen boldog, együtt áramlik, töltődik és erősödik, egymásért dolgozik és szeret.
 
A Gödörben ezen a délutánon fényesen világított a cél, a cseppben a tenger.
A legszegényebb magyaroknak is juttatni ennyi boldogságot az áramlatban. Anyát, nővéreket és segítőket, akikkel együtt és egyformán fontos jóért dolgozunk. Együttérzést, mosolyt, értelmes tevékenységet, szépséget és hozzáférést az áramlathoz.
 
A kezdő mesedarab elején két kislány elénekelte a gyerekdalok közül azt, amelyik 100%osan ismert a magyar lakosság körében, vagy 40 éve nem nőhet fel magyar gyerek úgy, hogy nem hallotta ezt a dalocskát. Csiribiri-csiribiri zabszalma – két csillag közt alszol ma. A lányok tisztán énekeltek és megilletődötten, kicsit keresgélték a szavakat, és tudhattuk, hogy ők mégis majdnem e nélkül nőttek fel...

Gordon Agáta


A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr661698910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

warriorseby 2010.01.28. 19:07:36

@==T==: számból vetted ki a szót

Gogol 2010.01.28. 19:22:05

@==T==: Hú! Biztos ugyanazok a gyerekek voltak, akikről a cikk szól! Egyébként mi van azokkal a brutális magyarokkal, akik cigány anyát gyilkoltak, a gyereke szeme láttára? Aki bűnös, bűnhődjön, ne cigányozz, te szerencsélten! Mindenhol vannak bűnösök is meg ártatlanok is! Két okos hozzászólás elsőre. GRatulálok!

nyílméregbéka 2010.01.28. 19:24:39

@warriorseby: az oroszlányi fiatalok sem járnak a Gödörbe. Biztos ezért vezették le a Vili bácsin a feszültségüket.
RIP

Gogol 2010.01.28. 19:27:46

A poszt írója kiszedhetné az ilyen fasiszta barikád reklám-kommenteket a cikk alól.

eibmurb 2010.01.28. 19:29:04

@Gogol: Az igazságban mi is a fasizmus?

Gogol 2010.01.28. 19:30:00

@eibmurb: Az igazságban semmi.

appa68 2010.01.28. 19:34:35

@gogol: Légy szíves előbb tölts el néhány napot Hétesen, meg a hasonló telepeken. Még elő is fogsz fizetni a Barikádra.
Ez nem a fasiszták bűne, hidd el! Lehet, hogy most még biztonságos helyen laksz, lehet, hogy téged fegyveres őr véd, de ha így folytatódik az unokád már nem lesz biztonságban. Én igen kíváncsi lennék arra, hogy az itt fellépett "gyerekek" között lesz-e büntetlen előéletű tizenöt év múlva...És ez sem fasizmus, hanem az élet. Kéretik e jelzőt mellőzni.
Köszönöm.

Veér Farkas 2010.01.28. 19:38:48

@Gogol:
Mindig akad egy hozzád hasonló agyatlan fasz, aki ilyeneket ír be.
Mozdulj ki egyszer a budai lakásodból, és élj egy fél évet egy romatelepen. Utána mindjárt kisebb lesz a pofád, és nagyon másként fogod látni.

De tudod mit, rendes vagyok.
Ne menj cigánytelepre, elég a Szigony utca - Tömő utca 50 méteres körzete.

Gogol 2010.01.28. 19:38:59

@appa68: Igen? Akkor tegyél ellene magad! Emelj fel egyet! Az megoldás, hogyha van egy normális akció, rögtön alábarmol egy náci egy ilyen kommentet? Szítja tovább a gyűlöletet? Nem tagadom, hogy sok borzalmas dolog történik. De a gyűlölködéssel, uszítással, mindenkinek csak rosszabb lesz.

Gogol 2010.01.28. 19:41:20

@Veér Farkas: Az megoldás, hogy ha van egy teljesen normális kezdeményezés, akkor egy náci alábarmol egy ilyen kommentet? Laktam a Tömő utcában fél évet, és nem gyűlöltem meg a cigányokat.

Gogol 2010.01.28. 19:49:41

@Veér Farkas: Öreg, te nagyon rendes vagy velem, csak azt nem fogod, fel, hogyha még jópár ilyen felvilágosító kezdeményezés lenne, lehet, hogy neked se kéne félned a cigányoktól. De nem, van egy ilyen kezdeményezés, rögtön mantrázzuk tovább "minden cigány bűnös, minden cigány bűnös". Agyatlan felelőtlen hozzáállás, mert a saját problémádat biztos nem oldod meg vele. Továbbra is félni fogsz, gyűlölködsz, és a gyerekeid is, és az unokáid is.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.28. 19:59:17

Elég szomorú ,hogy a legtöbb romákkal kapcsolatos poszt színvonaltalan nácizással ás fasisztázással végződik,el kellene gondolkodni kicsit.

A BP-i fotelszociólógus,(egyetemista)liberálisértelmiségi,érdekpolitikus,etc. és a cigányputriban élők között nem légüres tér uralkodik...

Erről a rétegről valahogy mindenki megfeledkezik,pedig van köztük mindenféle népség,magyar,román,sváb ,beilleszkedett roma ect. . Arcátlan pofátlanság ezt a réteget nap mint nap szembe köpni,lenácizni,agresszívan nekitámadni, feltétel nélküli toleranciát követelni.

Kék_hagyma 2010.01.28. 19:59:46

Ha valaki már attól náci lesz, hogy felhívja a figyelmet az áldatlan hétesi állapotokra, akkor büszkén vállalom, hogy én is náci vagyok. :-DDDDD

Persze lehet a szőnyeg alá söpörni a tényeket, csak az a baj, hogy már kétemelet magasságban púpos az a szőnyeg. :-(

Gogol 2010.01.28. 20:02:40

@blas: Mi értelme egy ilyen kezdeményezés posztja alá beírni egy cigányok ellen uszító kommentet? Van értelme, de az értelme fasisztoid. Az első posztra vonatkozott a megjegyzésem.

Gogol 2010.01.28. 20:03:20

@Kék_hagyma: Te nem náci vagy, hanem tanulatlan.

Kék_hagyma 2010.01.28. 20:04:40

LOL

"nem süllyedünk, nem süllyedünk....."
Remélem, ismerős.... :-)

Struccpolitika!

Gogol 2010.01.28. 20:05:44

@Kék_hagyma: Olvasd vissza a kommenteket, senki sem kar szőnyeg alá söpörni semmit.

Kék_hagyma 2010.01.28. 20:07:25

@blas: Sajnos aki nem ajnározza a szegíny romákokat, az csak és kizárólag nácifaszistarasszerkirekesztőrasszer lehet.
A megmondóemberek szerint. Akiknek már 1% alatt van a támogatottsága... De azért csak mondják... :-s

Javaslom elolvasni a tegnapi Seres cikket a Hírszerzőn...
Új húrokat penget már a Hsz. is.

Gogol 2010.01.28. 20:08:47

@Kék_hagyma: 1 % alatt? Tudtommal a fidesz nem náci. Kétharmada van. Végül csak-csak kisebbségben maradtok.

Kék_hagyma 2010.01.28. 20:10:15

@Gogol: Ne játszd már az eszedet! Az SZDSZ megmondóemberei akarják még mindig meghatározni, hogy ki mit mondhat. Valahogy nem akarják észrevenni, hogy leáldozott a napuk....

Ha a Fidesz nem náci, akkor én sem vagyok az? Ui. Fidesz-szavazó vagyok.

Gogol 2010.01.28. 20:11:09

Már írtam, és látszik is: te nem náci vagy, hanem tanulatlan. Az szdsz nem érdekel, a gyűlölködés irritál.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.28. 20:14:54

@Kék_hagyma: Én tegnap a figyelőneten pislogtam Vásárhelyi Mária pálfurdulásán...

" több megértéssel kellene viszonyulnunk azokhoz, akik a kistelepüléseken nap mint nap elszenvedői az együttélés problémáinak. Nem lehet nem tudomásul venni ezen emberek véleményét, vagy lerasszistázni őket!"

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.01.28. 20:16:06

nem kell őket ajnározni.

de a Vili bácsi-féle esetek (és tudja már mindenki, hogy ez a helyzet) azt mutatják, hogy kéne valamit csinálni. egyesek csak fröcsögnek, mások meg, mint a fenti program szervezői, csinálnak is valamit. nagy különbség.
egyértelmű, hogy egy ilyen sokkal többet ér, mintha mindet elküldenék javítóintézetbe/börtönbe.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.28. 20:16:21

@Gogol: Értelme nem sok,de a pszichológiája egészen egyszerű és érthető sajnos.

==T== 2010.01.28. 20:23:15

@Gogol: mondjuk hogy az itt ajnározott/sajnáltatott Hétesi fiatalok közül három agyonverte az ott kisebbségben élő, nyilvánvalóan hihetetlenül veszélyes, őket bizonyára terrorizáló 92 éves magyarnénit.

Azt a magyar nénit, aki jó eséllyel egyedül többet dolgozott életben, mint az egész telep együttvéve...

Kék_hagyma 2010.01.28. 20:38:33

@blas: Ezt Miss Röfi maga mondta...???? Nem térek magamhoz...! :-))))))

Kék_hagyma 2010.01.28. 20:41:05

@Gogol: bírom ezeket az ex cathedra kijelentett hülyeségeket... :-)))))) Te vagy az OKOS, és mindenki más tanulatlan.

ROTFL

derre 2010.01.28. 20:47:57

Jójójójó, köszönjük ==T==, felfogtuk, hogy nincs minden rendben, kösz, hogy erre felhívtad a figyelmet.

Azt, hogy a problémák megoldására a blog szerkesztői mit próbálnak tenni, a fenti bejegyzés (is) mutatja.
Most te jössz. Írd le légy szíves, hogy TE mit tettél eddig. Írd csak ide be...

...aztán gondolkodj el, hogy miért érezted olyan baromi fontosnak, hogy *pont egy ilyen* poszt után linkelj be egy rasszista oldalt, és tedd szóvá, hogy gondok vannak. Nem mintha nem lennének, de PONT azután, hogy jószándékú emberek leírják, hogy próbálnak segíteni a gondon. Erre megjössz te. Gratulálok.

Vicces ez a szereposztás. Hogy a posztból kiderül, hogy néhányan tenni próbálnak, nem, nem a gép előtt, hanem real life, erre a kommentekbe megérkeznek azok, akik tevékenysége kimerül abban, hogy a karosszékben ülve fröcsögik vissza a legútszélibb rasszista szennyet. (Azt csak zárójelben mondom, hogy mindig ez utóbbiak azok, akik elküldenek minket a cigánysorokra... Igen-igen, appa68 ez rád vonatkozott, meg Veér Farkas... hogy töltsek el néhány napot Hétesen? És TE hány napot voltál ott? Vagy csak olvastad a barikádon, hogy a mocskosbüdöspatkánycigányok ott irtják a tisztességes magyarokat? A karosszékből mi? De azért te írod be hatalmas lendülettel, hogy én menjek le Hétesre.)

Hát kérlek a blog szerzői lementek. És csinálnak is valamit. *ŐK* legalább próbálnak tenni azért, hogy a jövőben ne ismétlődhessenek meg a ==T== által linkelthez hasonló esetek. *ŐK* próbálnak. És mit csinálnak ==T==-ék? Uszítanak. (Hogy még biztosabban tovább forrjanak az indulatok, következményként még biztosabban megismétlődjenek ezek.)

Minden tisztelet tehát a blog-szerzőinek. Csak így tovább!

PS. Azt mondani is alig merem, hogy melyik oldal használta először az "agyatlan fasz" kifejezést a másik oldalra. Ez is tökéletesen jellemző...

Gogol 2010.01.28. 20:53:30

@==T==: Ne szíts itt gyűlöletet! Értelmetlen! Olvasd el, mi volt ez a kezdeményezés, arról írj! MInek barmolsz bele mások értelmes kezdeményzéseibe?

==T== 2010.01.28. 21:02:42

@derre: Mit tettem? Mondjuk nem loptam, nem vertem agyon embereket, tanultam, dolgoztam, fizettem adót meg ilyenek. Vagyis olyan dolgokat, amiket egy normális országban egy normális ember csinál.

zizizuzu 2010.01.28. 21:07:39

derre. Gogol.
Ózdon lakom.
Szeretném, ha teljesen felújított lakásomat elcserélnénk akármelyikőtökére. Gyertek, és oldjátok meg a problémát. A felajánlásom áll bármelyik fajvédő, liberális majomnak.
Abban az esetben, ha elutasító választ kapok, akkor innentől kezdve csend, fotelfilozófusok kussolnak.
Na, lehet bizonyítani.

Másrészt. Mi a rasszista a tényleírásban?

derre 2010.01.28. 21:07:51

Nem ezt kérdeztem.

Vannak a cigányok. Akikkel gondok vannak. Mondjuk az, hogy lopnak, embereket vernek agyon, nem tanulnak, nem dolgoznak, most több nem jut eszembe mert rég jártam náci website-okon, de majd te biztos kiegészíted.

A bejegyzés szerzői leírják, hogy ezen a helyzeten hogyan próbálnak változtatni. Mit tesznek azért, hogy ne fordulhassanak elő olyan esetek, amikből bizonyos vagyok benne, hogy ÉPP TE tudnál oldalakat megtölteni, a hasonszőrű barátaiddal együtt.
Dolgoznak azon, hogy egy olyan cigánygeneráció nőjön fel, ami már nem követ el ilyeneket.

Ha te ezen munkáról készült beszámolót annyira értekeled, hogy odaböfögsz egy rasszista oldalra mutató linket, ami épp egy ilyen esetről szól, akkor feltételezem, hogy te nyilván többet tettél azért, hogy a felnövekvő cigánygeneráció ne tegyen ilyeneket. ERRE KÉRDEZTEM RÁ.

Bár a választ már sejtem...

Gogol 2010.01.28. 21:08:01

Az első kommenteddel belebarmolsz egy értelmes kezdeményzeés posztjába, uszítod az embereket, miközben a saját életeddel lehet valami súlyos gond. Másokra hárítod a felelősséget, bűnbakot keresel saját téves döntéseid miatt. Ezt teszed. Ettől várod a megoldást? Bújj vissza a barikád mögé és gyűlölködj ott.

Gogol 2010.01.28. 21:08:39

@==T==: Nem ez érdekel, a fenti posztról írj!

derre 2010.01.28. 21:12:30

@zizizuzu: "Gyertek, és oldjátok meg a problémát. " Ez vicces, ugyanis a blog szerzői PONT EZT próbálják csinálni. Amint azt már le is írtam...
Szóval talán meg akartad *köszönni*, hogy csinálnak valamit, hogy odamentek, és hogy próbálják megoldani a problémát? Ugye, ezt akartad írni, csak rövidítettél?

Hogy liberális vagyok azt büszkén vállalom, a majomhoz még kérnék némi magyarázatot. A fajvédőséget visszautasítom, nem szimpatizálok a nyilaskeresztes ideológiákkal.

==T== 2010.01.28. 21:21:25

@derre: Nem tutujgatni kellene őket, hanem sittre vágni aki oda való...

derre 2010.01.28. 21:24:02

@==T==: Nagyon remélem, hogy nem gondolod komolyan, hogy a fenti módszer hatástalan a bűnöző életmód felvételének megelőzésében VISZONT a "sittre vágás" hatásos?! Most csak vicceltél ugye??

==T== 2010.01.28. 21:44:38

@derre:

Igen, tudod ha valaki megfelelően szigorú büntetésben részesül, az nem jön k ki pár hónap múlva súlyos testi sértés után, és nem bűnözik addig a 15-20 évig, amíg a hűvösön ül, és nem ő lesz a rajcsávó a gyerekek szemében...

==T== 2010.01.28. 21:47:40

Mellesleg ha 10 éve járnak a hétesre a program kitalálói (ahogy a cikk is írja), akkor gondolom ismerik azt a három fiatalt, aki félholtra verte a nénit. Ennyit ért volna a 10 éves a munkájuk?

derre 2010.01.28. 21:50:00

Megfelelően szigorú? Ne haragudj, de valami ELKÉPESZTŐ amit írsz... nagyjából a XIX. század kriminológiai felfogását tükrözi (ehhez véletlenül értek szakmámból kifolyólag); komolyan erre nem is tudom mit reagáljak hirtelenjében.

==T== 2010.01.28. 21:52:51

@derre: A briteknél nem szarakodtak, amikor pár tizenéévest keleltt több évre sittre vágni. Ott nincs olyan, hogy szegény cigány boxoló Kozák Rajmundka felfüggesztett büntetéssel megússszon egy előre kitervelt emberölést...

derre 2010.01.28. 21:52:58

@==T==: "Ennyit ért volna a 10 éves a munkájuk?"

Ne haragudj már, de te tényleg nem bírod felfogni, hogy jobb helyeket nem szokták PONT AZOK kritizálni mások tízéves munkáját, akik eddig még egy fűszálat sem tettek keresztbe az ügy érdekében?

Ahogy már másnak írtam: inkább gratulálnál, hogy valaki csinál valamit... (Nem csak interneten irogat, mint te.)

vontod75 2010.01.28. 21:53:02

@Gogol: Hát gratulálok a nyitó hozzászólásodhoz.
Kérdésem: Melyiknek van nagyobb esélye:
Magyarként áldozatul esni egy cigánytelepen, vagy cigányként áldozatul esni egy magyarok lakta településen?

derre 2010.01.28. 21:56:13

@==T==: Most őszintén, szerinted mi lesz a tizenévesen sittre vágottakkal majd amikor tizensok-, vagy huszonéves kijönnek? Aki tizenéves börtönben ült, szerinted mit fog csinálni huszonévesen? Csak tippelj...

derre 2010.01.28. 22:00:40

Egy kiegészítés: nem csak a tizenéveseket nem "vágják sittre" észnélkül kulturált államokban, hanem az egész modern kriminológia afelé megy, hogy akit csak lehet, azt ne vágjuk sittre - életkortól függetlenül. Ezt most tényleg nem tudom kifejtni egy kommentben (javaslom a bevezető kriminológiai irodalmakat), de azért gondolkozz el azon, hogy például a kontinentális európa 100 év alatt eljutott a nyilvános tömeges kivégzésektől oda, hogy a magyar büntetőeljárás a legszigorúbbak között van, és mit ad Isten, ez a 100 év a bűnözés a történelemben soha nem látott visszaesésével járt együtt...

==T== 2010.01.28. 22:02:46

@derre: ha esetleg kijöve újra fejjel menne a falnak, akkor a rácsok között öregedhetne meg...

A másk hozzászólásod csak a szokásos libbant maszlag...

Gogol 2010.01.28. 22:03:53

@vontod75: Kérdésem, miért ezt kérdezed? Miért nem azt kérdezed, hogy egy értelmes kezdeményezés első kommentje miért egy ilyen szöveg?

==T== 2010.01.28. 22:08:36

@Gogol: tehát már azt is meg akarod szabni, hogy mások mit gondolhatnak?

Gogol 2010.01.28. 22:08:44

@==T==: Figyelj öreg, te egy uszító karakter vagy és pont. Nem érdemes veled vitatkozni. Valaki csinált valamit, ami előre visz és -mivel te még sose csináltál semmi ilyesmit, aminek értelme lett volna - gyorsan és egyszerűen belebarmoltál egy kicsit. Remélem, ettől jobb estéd lett, de holnap reggel megint a lábadra lépnek, vagy kiabál veled a nőd, vagy ha az nincs azért dühöngsz, hogy már megint önkielégítened kell és megint keresel egy posztot, ahol uszíthatsz és ez így megy tovább. Gratulálok az életedhez.

==T== 2010.01.28. 22:14:51

Előre visz? Hova? A szakadékba?

Nem csináltam olyat, aminek értelme lett volna? Egy példát mondok: adót fizettem. Persze tényleg nem sok értelme van, ha azt mindenféle semmirekellőre költök...

Az azért kontrasztos, hogy magadat felvilágosult, liberális értelmiséginek tartva csak ilyen személyeskedő hozzászólásokat tudsz megereszteni. Jól jelzi, hogy racionális, tényeken alapuló érveid nincsenek.

Gogol 2010.01.28. 22:16:29

@==T==: Ha tehetséges gyerekenek programot szerveznek a fővárosban az nem visz a szakadékba, és tényleg befejeztem a veled való vitatkozást.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.28. 22:17:33

@derre: kevesebb gyermekkel fog minket megörvendeztetni? Nem hiszem, hogy abból pl komoly gondunk lenne. Olyan börtön a megoldás, ahová nem akar visszakerülni.

vontod75 2010.01.28. 22:24:21

@Gogol: Nos. Értelemes kezdeményezés... Sajnálom én ezt egyáltalán nem így látom. Lelkiismeret megnyugtatásnak jó ez a kezdeményezés, semmi másra.

Ózdi származásúként olyan háttérinformációkkal rendelkezem, amivel az ide vetődő falvédők nem. Én láttam lepusztulni a bánszállási putrifelszámolási programban épített házakat. Láttam amikor az Árpás vezér úton robbantani kellett a CS-t.

Barátom édesanyja révén (Balogh Gusztávné, de gondolom az ÉM-i Roma Unió egykori funkcionáriusának neve neked semmit sem mond) láttam azt az elkeseredett küzdelmet, amit elhivatott és NEM MEGÉLHETÉSI cigányok folytattak.

Tudod azt, hogy a számtalan cigányoknak kialakított ösztöndíjprogramot hányan vettek igénybe?

vontod75 2010.01.28. 22:25:41

@derre: Az Egyesült Királyság (gyengébbek kedvéért Anglia és a csatolt részek) ezek szerint nem kulturált állam? A 11 éves elkövetőt is simán sittre vágták. Csak szólok...

Gogol 2010.01.28. 22:26:14

@vontod75: Ha mondjuk 500 ember így akarná megnyugtatni a lelkiismeretét, már elindulhatna valami. Azt modnani valamire, hogy ez kicsi, azért nincs értelme...nem tudom.

vontod75 2010.01.28. 22:29:11

@Gogol: Azért nincs értelme mert a hétesi környezet alkalmatlanná tesz bármire ami konstruktív. Ezeket a gyerekeket max. úgy lehetne megmenteni, ha születésükkor kapásból nyugati nevelőszülőkhöz vinnék.

Gogol 2010.01.28. 22:30:53

@vontod75: Láthatóan nem vagy forradalmár típus.

vontod75 2010.01.28. 22:34:43

@Gogol: Léthatóan sokat tapasztaltam már, ahhoz, hogy ne higgyek ilyen programokban. Láttam a cigány rendőr programot. Nem jött be. Láttam a középiskolai ösztondíjprogramot nem jött be.

Láttam az ész nélküli osztogatást, a megélhetési cigány vezetőket, ahogy elsíbolják a pénzt. Láttam egykor takaros települések, városrészek totális pusztulását.

Gogol 2010.01.28. 22:37:19

@vontod75: Sokat tapasztaltál ahhoz, hogy ne csinálj semmit. Kérdezz meg egy gyereket, aki ott volt ezen a rendezvényen, volt-e értelme? Nincs semmi ötleted, csak károgsz.

derre 2010.01.28. 22:38:32

@vontod75: "Az Egyesült Királyság (gyengébbek kedvéért Anglia és a csatolt részek) ezek szerint nem kulturált állam? A 11 éves elkövetőt is simán sittre vágták. Csak szólok..."

Csak szólok? Te ennyire biztos vagy benne, hogy csak azért mert olvastál a kedvenc rasszista oldalaon egy féloldalas cikket, hogy a derék angolok sittre vágtak egy mocskosbüdösbűnözőcigányt 11 évesen, hiába sipítoztak a megélhetési jogvédők, akkor már értesz az angol büntetőeljáráshoz?

books.google.hu/books?id=hPknhqPiRbYC
75. oldal alja (de esetleg az egész könyv végigolvasása sem lenne felesleges azoknak akik itt ezerrel osztják az észt kriminológiából, kedves ==T==)

en.wikipedia.org/wiki/Children_and_Young_Persons_Act_1933

en.wikipedia.org/wiki/Crime_and_Disorder_Act_1998

órarugógerincű felpattanó 2010.01.28. 23:24:23

El is olvastad, amit linkeltél? Vagy csak linkeltél?

derre 2010.01.28. 23:27:40

Általában random kiválasztott linkeket szoktam berakni a hozzászólásaimba, de most kivételesen megnéztem a tartalmát.

Remélem kellően csattanós válasz azoknak, akik szerint nincs igazam abban, hogy a kulturált államok afelé haladnak az időben, hogy egyre kevésbé "vágnak sittre" gyerekeket...

órarugógerincű felpattanó 2010.01.28. 23:31:36

Lehet, hogy jobb lett volna a random link ;)

==T== 2010.01.29. 09:12:13

" Helyben hagyva az első fokú ítéletet, nyolcvanezer forint pénzbüntetésre ítélt jogerősen csütörtökön a Tolna Megyei Bíróság egy fiatal férfit maradandó fogyatékosságot okozó súlyos testi sértésért."

www.teol.hu/tolna/kek-hirek-bulvar/eszmeletlenre-verte-a-gimnazistat-mert-leszolitotta-a-lanyt-283880

Gratulálok a modern kriminológiának...

icentrifuga · http://centrifuga.blog.hu 2010.01.29. 09:22:09

@blas "arcátlan pofátlanság"? Azért ez erős.
@gogol: bocs, most olvasunk, de a véleménynyilvánítást hagyni szoktuk - mutatja azt, ami ellen egy ilyen program is küzd.
@kék_hagyma: ez a program épp az "áldatlan hétesi állapotok" javítását tűzte ki célul. Egy drogprevenciós programnak sem az vet véget, ha egy klies mégis visszaáll - az öröm és a valódi kapcsolatok sokat tesznek egy működőképes szociális háló megteremtéséért. Szerintünk ez a fonos.
@kék_hagyma: blogunk célja civil, nem politikai, bár véleménye mindenkinek van.
@airdace: Neked is, Gogolnak is kösz.
@==T==: asszem tévedsz. blog szerkesztői, szerzői hasonlóan normálsak mint te. A program vendégei szintén. Szerintünk túl sok emberre átalánosítasz és tatasz alapmintának egy olyan negatív képet,ami a hitedhez képst jóval kevesebb emberre vonatkozik.
@zizizuzu: "fotelfilozófusok"? Bódis Kriszta nem az. Önkéntesei sem azok. Gordon Agáta sem az. A Hétesiek java sem.
- "fajvédő": itt legfeljebb a favédő kifejezést szeretnénk használni, egészen má értelemben; ezt, ha lehet, mellőzd.
@White Warrior: konkrét személyeskedés törölve.
@==T==: vastagbőr off-topic, törölve
@vontod75: más gyerkeinek elhelyezéséről egyzemélyen felülről dönteni kicsit necces nekünk, de Te tudod, milyen elveket szeretnél felvállalni. Itt másokért szólnak. A hétesi közeg a modell alkotói szerint alkalmas a progamra: ezért csinálják.

zizizuzu 2010.01.29. 10:27:41

Nagyon szeretnék, ha megoldanák a dolgot.
Egyrészt én nem tudom megoldani, másrészt az országban milliárdokat fizetnek embereknek pontosan ezért. A fent említett embereket pedig megnézném 5 év múlva, hogy mit fognak csinálni. Ez a mostani program szerinted megold valamit? Szórakoztatják magukat ,meg a hétesi cigánygyereket 1-2 hétig, az Eltén végző diplomás munkanélkülinek meglesz a gyakorlata, Bódis kiszórakozza magát, megkapja a jó pénzt érte, szívni meg szívjunk mi a cigányokkal. Ha ennyire szeretnék megoldani a problémát, miért nem költöznek ide? Lehetne itt dolgozni az év 365 napján is akár? És még nem fotelfilozófus. Heheheh.
A hétes telepbe beöntöt százmilliós tételekről nem beszél senki. Szó szerint százmilliókról beszélek. Arról nem beszél senki, hogy a tavalyi Bódis programon lopta a nagy Elte csapat az áramot és a vizet! Arról sem szól a fáma, hogy Mi vagyunk kikiáltva bűnösnek, hogy nem fogadjuk be a telepi cigányokat! És ti? Ti miért nem. Ha mindegyik kedves liberális magához költöztetne csak 1 családot, meg lenne oldva a probléma. Ja, hogy akkor nem más f... -val veritek a csalánt?
Egyébként a fenti ajánlatom még mindig áll. Lehet ideköltözni.

Gogol 2010.01.29. 10:38:11

@icentrifuga: Ne haragudj, de az első komment, miért nem off? Amellett, hogy egy szélsőjobbos újságot reklámoz, semmi köze a poszthoz. Az, hogy ezt nem moderálod ki valóban álliberális.

zizizuzu 2010.01.29. 10:40:56

*szeretnénk

Kiegészíteném a mondandómat annyival, hogy természetesen megértem egy olyan ember álláspontját is, aki az életben nem lakott romák között. Ők annyit látnak, hogy adott egy közösség, amely a külső szemlélő számra elnyomottnak tűnik, nyomorog, amin nincs is mit szépíteni, tényleg így van. Azonban az okokat senki sem kérdezi. Azt nem kérdezi, hogy pl a Hétes telep a város egyik legszebb-legdrágább telepe volt. Hogyan vált ilyenné? Pénztelenség? Vicc. Egyszerűen igénytelenség az oka, amit az elmúlt 500 évben a cigányság nem tudott egyszerűen levetkőzni. Minden eddigi próbálkozás kudarcot vallott, az egyetlen lehetőség ha minden gyereket kiemelnek ebből a közegből. Máskülönben minden egyéb csak kidobott pénz, mint eddig. Szerinted mit tanul meg egy hétesi gyerkőc tőled 1-2 nap alatt? Mit lát a Gödörben? És mit fog elmesélni otthon? Hogy milyen jó volt? Így van. És mi lesz a koknzekvencia? Hogy a pestiek milyen jól élnek. Mert a maradék 340 napban az apja ugyan úgy a kocsmába fog járni, részegen megveri az anyját, télen pólóban fog az iskola mellé járni, eltüzelik a tankönyvét, amit ingyen kapott ugye, stb....
Ezzel csak megpiszkáljátok a kupac tetejét, de történni nem fog semmi. Csináljátok, ha jól esik, más addig dolgozik, hogy legyen miből, jó?

==T== 2010.01.29. 10:44:04

@Gogol: Már hogy a fenébe lenne off, amikor pont a program eredményességére utal...

Látom nagyon zavar az igazság.

más, kapcsolódó:

nol.hu/belfold/20100129-_magyarorszag_husz-harminc_ev_mulva_szeteshet_

" - A magyar iskolarendszer egyik legnagyobb problémája, hogy újratermeli a szociális különbségeket. Hogyan lehet ezen változtatni?

- Pontosítanám a kifejezést: a magyar iskolarendszerben a szociális különbségek újratermelődnek. Azért nem mindegy a megfogalmazás, mert a szociális különbségek újratermelődésében nagyon nagy mértékben szerepet játszik a „délután-hatás” és a „szünidő-hatás”. Jó néhány magyar iskolában sok gyermek olyan, mint a Déva vára. Amit ezekben az iskolákban a pedagógus délelőtt felépít, azt az otthoni környezet délután vagy a szünidőben lerombolja"

Gogol 2010.01.29. 10:48:39

@zizizuzu: A cigányságnak az elmúlt 500 évben senki nem nyújtott semmi átfogó segítséget, azárt tartanak itt, ahol most. Ne az állapotokról írj, azokat ismerjük, arról, hogy te mit tettél ez ellen, - ha már a közelben vagy - te magad. Ne ujjal mutogass. Te miért élsz ott? Mi az oka, mennyiben vagy te hibás ebben? Keresd magadban az okokat. Sorold fel magadnak, te nem vagy hibás abban, hogy kénytelen vagy ott lenni? Igénytelenség? MIért válna valaki igényessé, ha a közvetlen környezete, pl. te folyton azt ismételgeti, hogy igénytelen. Milyen megoldást javasolsz? Milyen ötleteid vannak?

Gogol 2010.01.29. 10:50:48

@==T==: Engem nem az igazság zavar, hanem te. Senki sem kötelez arra, hogy kommunikáljak egy uszítóval.

Gogol 2010.01.29. 11:00:46

Közületek, alig valaki fogta fel, hogy a politikusokra nem lehet számítani semmiben. Csak a civil kurázsi segíthet ezeken a helyzeteken. Ha ti magatok nem tesztek valamit, az uszításon, önsajnálaton, önbíráskodáson kívül, problémáitok kamatozni fognak és egyre több és több negatív élménnyel kell szembenéznetek nektek, utódaitoknak. Mindenki fogja, fel, aki mástól várja a megoldást: nem kapja meg. A politikus pénzt akar, emberi életminőség jobbítást nem. Mindenkinek magának kell cselekedni, hogy jobb legyen. Állam bácsi meghalt.

==T== 2010.01.29. 11:21:28

@Gogol: és pl. a nem cigány jobbágyoknak, zselléreknek nyújtott valaki segítséget? Nem. A saját erőfeszítéseik által jutottak egyről a kettőre.

Kék_hagyma 2010.01.29. 12:56:10

@zizizuzu:

Havas Henrik írja Bánszállásról, de akár szólhatna a Hétesről is:

velvet.hu/blogok/havashenrik/2007/12/14/a_ciganygyerekek_frusztraltak_a_magyar_g/

"Hát nézze, ez nagyon, de nagyon kényes téma. Valamikor a hetvenes évek legelején jártam először Ózd mellett, egy kis bányásztelepülésen, Bánszálláson. Tipikus kis bányászkolónia volt, takaros házak, gondozott kertek, vasárnap kopott, de tiszta öltönyben, fehér ingben söröző nyugdíjasok, a vasárnap délutáni sziesztához fúvószenekar csinált hangulatot.

Aztán a bányák bezártak, már nem kellett buszozni mondjuk Putnokra, és sorra haltak meg az öregek. Leállt a kohó is, a fiatalok, ha tehették elmenekültek. Az elhagyott házakba cigányok költöztek és máig emlékszem arra, hogy valamikor a kilencvenes évek elején, amikor egykori katonatársamat meglátogattam, hogyan zokogott az édesanyja. A cigányok már azt sem várták meg, hogy a termés a kertben beérjen, éjszaka már a vetőkrumplit is kilopták a földből. Ismerősöm aztán azt telefonálta meg, hogy egy éjszaka elvitték a vaskerítést is, a mamának már tyúkjai sincsenek. Azok, akik még maradtak, rettegésben élnek, de kilátástalan minden, mert a házak eladhatatlanok.

Katonatársamat idén áprilisban temettük, de nem Bánszálláson, a szülei mellé, mert már a sírkövek sincsenek meg, a cigánygyerekek szétverték őket. Még egyszer, utoljára elautóztam Bánszállásra, ez az áprilisi élmény azóta kísért. Roskadozó házak, kivert ablakok, az üveg helyett leginkább furnérlemez, mindenütt szemét, kóbor kutya, és ami a legszörnyűbb, tétlenül lődörgő felnőttek, rosszul táplált csellengő gyerekek. Bánszállás 2007. április, Borsod Megye, Magyarország, Közép-Európa."

Gogol 2010.01.29. 13:05:08

hát...nagyon élvezetes volt veletek beszélgetni, részemről dolgoznom kell, ti csak lopjátok tovább a napot ....üdv mindekinek...

==T== 2010.01.30. 11:51:12

Fantasztikus az a fajta lliberó szemklélet, ami a neki nem tetsző, a rózsaszín hazugságaikkal szembemenő véleményt egyszerűen figyelmen kívül hagyja, vagy jelen esetben törli a kommentek közül. Kb. ennyire hirteles minden, amit az ún. liberálisok képviselnek...
süti beállítások módosítása