fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) József Etella (5) józsef etella (8) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

Milyen istennő bújt beléd?

2010.09.16. 07:00 | icentrifuga | 1 komment

Címkék: ajánló folyóirat önismeret nőtudat németh ványi klári

„A hagyományos felfogás szerint a „ normális” nő az, aki megfelel, az „ átlagnak”, pontosabban egy modellnek, egy-egy olyan szerep-együttesnek, amit a társadalom aktuálisan a nőtől elvár. Valamennyien tudjuk azonban, hogy nő és nő között óriási különbségek vannak. Ami az egyik nő számára létfontosságú, annak a másik számára esetleg nincs, vagy alig van jelentősége.” – mondja Dr. Valló Ágnes pszichoszomatikus belgyógyász.

Az ICA a különböző nőtípusokról faggatta a doktornőt.

 

 

Jean Shinoda Bolen amerikai pszichológusnő kutatásaiból táplálkozik az Ön tanulmánya is. A görög-római mitológia istennőit vizsgálják különböző asszonyi tevékenységeik kapcsán és rokonítják a hús-vér 21. századi asszonyokkal, lányokkal. Minden nőben lakik egy istennő?


Nem csak egy, több is. Ráadásul életünk folyamán különböző külső hatások és belső fejlődés eredményeként változunk, ami azt is jelenti, hogy más istennő veszi át a vezető szerepet.
 

 

Ha az istennők váltják egymást, akkor mi értelme van a tipizálásnak?
 

Az istennőkről és az őstípusokról azért érdemes tudomást szerezni, hogy segítségükkel jobban megértsük, elfogadjuk magunkat, kapcsolatainkat, szüleinket, házastársunkat, gyermekeinket.
 

Egy nő csak anyaként teljes?
 

Egy Artemisz típusú nő nem érzi fogyatékosságnak, ha nem születik gyermeke.
 

Mit lehet még tudni erről a típusról?
 

Artemisz, a rómaiaknál, Diána a vadászat és a Hold istennője. A független női lélek megtestesítője. Öntudatos, elkötelezetten halad előre saját útján Önbizalma nem szorul külső megerősítésre. Férfi nélkül is teljesnek érzi magát Pont ezért képes helytállni a férfi hierarchiában, élvezi a versengést. Harcos természet, aki kiáll a gyengébbek az elnyomottak mellett. Anyaként igazán már felcseperedő gyermekeivel tud bánni, önállóságra neveli őket. Nem telepszik rájuk.
 

Fotó: kepeslap.com

Pallasz Athéné, aki Zeusz fejéből pattant ki, anya nélkül látta meg a napvilágot, hogy viseli az anyukaságot?
 

Athéné kiváló menedzsernő. Döntéseiben az eszére és nem a szívére hallgat. Athéné, anyaként, Artemiszhoz hasonlóan nem tud mit kezdeni a csecsemőkkel.
 

A legtöbb nő biztosan Aphroditéra gyúr. Szerelem és szépség nagyon kecsegtető!

Aphrodité a kreatívnő, az ihlető társ. Ő szimbolizálja a szerelem átformáló, alkotásra késztető erejét. Befolyása azonban nem korlátozódik párkapcsolatokra, hiszen nemcsak egy emberbe szerethetünk bele. Elköteleződése teljes és korlátlan, de nem feltétlenül hosszú életű. Aki, vagy ami érdekli annak átmenetileg teljesen odaadja magát, de érdeklődése éppoly hirtelen hűlhet ki, mint ahogy feltámad. Ez vonatkozhat akár kreatív munkára vagy mindent elsöprő szerelemre is.
 

Aphrodité múzsa, inspiráló asszony, szárnyakat ad a férfiaknak! Alma Mahler egy Aphrodité. Brüll Adél a másik Aphrodité. Milyen a viszonya a babákkal? Őket is rajongva, szerelemmel szereti?

 

 

Aphrodité a pillanatnak él. Az egyik percben elkápráztatja, lebilincseli a gyermeket, a másikban már baby–sitter gondjaira bízza őt. Szíve minden szeretete ellenére képes elhagyni a gyermekeit egy új szerelem kedvéért.
 

 

 

Botticelli - Tavasz - Afrodite

 

Hesztia, igazi háziasszony, gondolom, mivel a családi tűzhely az ő privilégiuma?
 

Hesztiát nem érdekli a hatalom, a karrier, fölötte áll a versengésnek. Csendes, befelé forduló, aki a magányt és a nyugalmat kedveli. Társát nem maga választja, hagyja, hogy kiválasszák. Látszatra függő helyzetben, férje árnyékában él, azonban mindig megőrzi belső autonómiáját. Hesztia jó anya. Elfogadja a gyermekeit szőröstől- bőröstől. Lehetővé teszi, hogy önmaguk legyenek.
 

Melyik istennő tud remekül bánni a babákkal?
Demeter, a főfoglalkozású anya. A rómaiaknál a termékenység az aratás a gabonaföldek és az aratás istennője, az anyaság megtestesítője. Számára legfontosabb az anyaszerep. A csecsemők kisdedek számára ideális anya. Felcseperedő gyermekeivel szemben azonban már nem az. Birtokló, bekebelező szeretettel szereti a gyermekeit. Teljesen rájuk telepszik. Mindentől óvni akarja őket.
 

Valamennyien magunkban hordozunk tehát egy istennőt?
Ez azért túlzás, egyikből többet, másikból kevesebbet. Személyiség függő, de szögrűl –végrül rokonlelkek vagyunk az olümposzi lányokkal.

 

Németh Ványi Klári
 


A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/2295546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donna (Cara)mba 2010.09.17. 15:29:49

Tudom, minden tipológia leegyszerűsítés. Néha azonban éppen az egyszerűsítés segít megérteni bonyolultabb dolgokat, amelyeket másképp nem tudnánk elménkkel átfogni.

Érdeklődve olvastam az "isteni nőket, az örökkévalóakat", ők milyenek?

Eközben bevillant egy válasz-lehetőség életem egyik fő problémájára: miért nem tartottam magam sohase jó anyának a fiam korai élet-szakaszában...Pedig én voltam este szinte mindig az ügyeletes mesélő, énekelgettem a fiamhoz, ölbe kaptam, pörögtünk, forogtunk - nevettünk, ennek ellenére úgy éreztem, hiányzik a jó intellektuális kapcsolat közöttünk. Nekem volt fontos a jó intellektuális kapcsolat - ma már tudom, nem a fiamnak. Számomra elsődleges az intelektualitás, ez egyik fő lényegem.

Hiába volt a lelkiismeret furdalásom, nem tudott kiteljesedni az anyaszerepem, csak akkor, amikor a fiam már elérte az érett kamaszkort. Onnantól fogva érzem, hogy jó a kettőnk kapcsolata: magamat adhatom, amire fiam úgy jelez vissza, hogy megbeszéli élete fontos dolgait velem, sikereit, kudarcait is. Inkább velem, mint az apjával. Én lettem az intellektuális, racionális, gondolkodó elem az életében, nem az apa.

Bízom benne, ez nem lesz soha gond fiam életében.

Azért ez a kérdés sohase hagyott nyugtot, anyaként nehezen tudtam elfogadni, hogy erősen szellemi jellegű minden érdeklődésem. Tényleg fogyatékosságnak vettem, személyiségem sérülésének.
süti beállítások módosítása