fmx.jpg

 

xmen.jpg

 

meeting.jpg

femx.jpg

epizod.jpg

kreativity.jpg

CIVILKURAZSIJPG.jpg

IMPRESSZUMJPG_1.jpg

VILAGTANITONOIJPG.jpg

NOKAKUTNALJPG.jpg

APUDFIAMJPG.jpg

SZERELEMKUSZOBJPG.jpg

GORDONKONYVJPG.jpg

BESTIARIUMJPG.jpg

DZSUMBUJISTAKJPG.jpg

ORBANNEVICAJPG.jpg

ILLEMKODEXJPG.jpg

 

versvasarnap.jpg



 

Címkefelhő

a (8) afrika (21) afrikai irodalom (17) ágens (16) ajánló (846) alapjövedelem (8) amerikai irodalom (49) angyalkommandó (9) anya kép (8) apple világnézet (5) apud fiam (59) az alapítványról (10) az asszony beleszól (26) a bihari (7) a dajka (5) baba (5) bach máté (12) bajtai andrás (5) baki júlia (6) bak zsuzsa (15) balogh rodrigó (6) bánki éva (11) bán zsófia (11) bárdos deák ágnes (7) becsey zsuzsa (11) bemutatkozó (6) bencsik orsolya (5) beszámoló (68) bitó lászló (14) blog (6) bódis kriszta (116) books (7) borgos anna (10) bozzi vera (6) büky anna (19) bumberák maja (5) centrifuga (802) cigányság (200) civil(szf)éra (157) csapó ida (6) csepregi jános (5) csobánka zsuzsa (5) czapáry veronika (33) czóbel minka (9) deák csillag (29) debreceni boglárka (56) délszláv irodalom (5) depresszió (7) deres kornélia (8) design (11) diszkrimináció (9) divat (30) divatica (32) dokumentumfilm (5) dráma (12) drog (18) dunajcsik mátyás (5) dzsumbujisták (11) egészség (5) együttműködés (24) éjszakai állatkert (16) ekaterina shishkina (6) ekiadó (6) elfriede jelinek (5) énkép (60) eperjesi ágnes (6) epizod (59) erdős virág (9) erőszak (5) esszé (9) evu (9) fábián évi (18) falcsik mari (13) feldmár andrás (7) felhívás (5) feminista irodalomkritika (12) feminizmus (10) femx (102) fenyvesi orsolya (9) festészet (10) fesztivál (77) fff-gender (20) fff gender (248) film (161) filmszemle (17) folyóirat (1868) forgács zsuzsa bruria (26) fotó (98) fotókiállítás (6) gazdaság (7) gender (153) geo kozmosz (5) geréb ágnes (13) gömbhalmaz (10) gordon (14) gordon agáta (240) gubicskó ágnes (8) gyárfás judit (18) gyerekirodalom (7) györe gabriella (75) győrfi kata (5) háború (28) haraszti ágnes (5) heller ágnes (8) hétes (27) hír (77) hit (5) holokauszt (12) icafoci (44) ica i. évad (6) ica ix. évad (14) ica vii. évad (17) ica viii. évad (17) ica x. évad (5) ica xi. félév (9) identitás (5) identitásfenyegetés (16) ifjúsági regény (5) ikeranya (13) illemkódex (65) incesztus (7) interjú (119) intermédia (5) irodalmi centrifuga történet (54) irodalom (626) izsó zita (6) játék (14) jogalkalmazás (22) józsef etella (8) József Etella (5) jumana albajari (6) kalapos éva veronika (6) kamufelhő (5) karafiáth orsolya (6) katerina avgeri (6) katona ágota (5) kecskés éva (11) kemény lili (7) kemény zsófi (6) képregény (24) képzőművészet (214) kiállítás (71) kiss judit ágnes (10) kiss mirella (8) kiss noémi (33) kiss tibor noé (6) kocsis noémi (7) költészet (68) kölüs lajos (31) koncepciós perek (7) koncz orsolya (5) konferencia (8) könyv (12) könyvajánló (138) könyvfesztivál (11) könyvtár (82) környezettudat (16) környezetvédelem (23) kortárs (14) kosáryné réz lola (6) köz élet (231) kritika (10) kultúrakutatás (6) ladik katalin (6) láger-élmény (6) láger élmény (6) lángh júlia (42) láng judit (40) lévai katalin (19) lidman (27) literature (14) ljudmila ulickaja (5) lovas ildikó (5) magdolna negyed (34) magvető (5) magyari andrea (51) mai manó ház (6) majthényi flóra (10) marsovszky magdolna (5) média (32) meeting (46) ménes attila (9) menyhért anna (10) mese (41) mesterházi mónika (6) miklya anna (8) milota (5) mitológia (6) moramee das (6) móricz (28) mozgalom (5) mozi (43) műfordítás (16) műhely (125) murányi zita (27) műterem (11) művészet (15) nagy csilla (15) nagy kata (7) napló (12) néma nővérek (7) nemes z márió (5) németh ványi klári (48) nők iskolája (5) nőtudat (196) novella (6) oktatás (6) önismeret (112) orbánné vica (20) összefogás (106) összefogás mozgalom (51) pályázat (51) palya bea (10) pál dániel levente (5) pénz (12) performansz (5) pintér kitti (5) poem (10) polcz alaine (7) politika (85) pornográfia (5) pride (5) programajánló (417) próza (15) psyché (11) pszichiátria (14) pszichológia (9) push (27) radics viktória (11) rakovszky zsuzsa (13) recenzió (57) reciklika (7) regény (231) reisch éva (8) rólunk (7) sahar ammar (6) sándor bea (5) sapphire (27) sara (27) sara lidman (32) sasa (44) simone de beauvoir (6) soma (7) somogyi aranka (5) sorozat (277) spanyolország (7) spanyol irodalom (12) spiegelmann laura (5) spiritualitás (35) sport (16) sportella (19) szabo evu (13) szabó imola julianna (10) szabó t. anna (9) szalon (31) szécsi magda (35) szegénység (68) szerelem (36) szerelemküszöb (19) szerkesztőség (12) szex (48) színház (94) szocioregény (42) szőcs petra (5) szolidaritás (249) szöllősi mátyás (5) szomjas oázis (12) takács mária (13) takács zsuzsa (7) tanatológia (6) tánc (28) tanulmány (29) tar sándor (9) tatárszentgyörgy (9) telkes margit (7) testkép (89) tilli zsuzsanna (7) tímár magdolna (10) történelem (59) tóth kinga (9) tóth krisztina (13) trauma (123) turi tímea (5) tuszki (15) uhorski k andrás (37) ünnep (31) urbányi eszter (10) utazás (35) várnagy márta (5) város (17) városkép (5) vers (232) versvasárnap (69) vidács anett (14) vidék (33) video (10) világirodalom (104) világ tanítónői (40) virginia woolf (6) weöres sándor (5) wikiwom (143) xman (31) zakia el yamani (6) závada pál (9) zene (96) zilahi anna (5) Összes Címke

Kompország a Ködben: a bajnok szól

2012.01.14. 07:00 | icentrifuga | 84 komment

Címkék: bajnai gordon szolidaritás gordon centrifuga

Bajnai Gordon újra színre lépett, a volt miniszterelnök elemzi hazánk céljait a rendszerváltástól a jelenig, Haza és Haladás című blogján. Bajnai nem vonódik be a politikai drukkerharcokba és gyűlöletmozgalmakba, elemzése egyszerű polgárként is áttekinthető. Itt/most ennyi is elég, hogy a haza megmentőjének lássuk rögtön, a wilágtüntető Anonimous kivételével. 
 

A Centrifuga életében komoly időszak volt a Bajnai kormány ideje. 2009 nyarán ez a kormány ideges közhangulatban, erős ellenzékkel szemben működött.  

Bajnai Gordon betiltotta a fasiszta felvonulást, hatékonyan fellépett a cigánygyilkosságok elkövetői ellen. A Centrifuga büszke rá, hogy tevőleg és hatékonyan vett részt mindebben: értelmezte a fasiszta jelenséget és több hétig nyilvános virrasztást tartott a romagyilkosságok áldozataiért, amivel felkeltette százezrek együttérzését, ezzel hozzájárult a gyilkosok elfogásához.

Bajnai Gordon elemzésének kivonatát olvashatod:

A rendszerváltó közakarat 3 tézise
1) Demokratikus jogállamban akarunk élni,
2) Az egyéni jólét fokozatos és érzékelhető ütemű gyarapodását akarjuk, amelynek egyetlen hosszú távon is működő rendszere a magántulajdon szentségén alapuló, szabályozott piacgazdaság, amely biztosíthatja, a gyors felzárkózást Európa gazdagabb feléhez.
3) A társadalom minél nagyobb többsége részesüljön az ország gyarapodásából, és a társadalmi kohézió, a mobilitás és a szolidaritás erősödjön az ország felemelkedésével párhuzamosan.  
(( A Centrifuga szerint ezeket a pontokat frissíteni kell az immár 20 éves közakarat igényeihez. A 'magántulajdon' és 'szentség' nem szabatosan összeegyeztethető fogalmak, valamint a fokozatos gyarapodást felváltotta a fenntartahatóság igénye. Új konszenzusra van szükség, különös tekintettel az új globális tényezőkre, mint pl a wilágháló, klíma-krízis, generáció váltás... ))
 
Magyarország kompország, aminek elromlott a kormánya... :)
 
A rossz kormányzás előállhat tévedések, hibás döntések következményeként és/vagy a hatalomnak szándékosan a közérdekkel szemben való gyakorlása eredményeként.
 
Jelen esetben mindkettőről szó van.  Ám a demokratikus ellensúlyok felszámolása, a kormányozhatóságot nehezítő kétharmados tárgykörök kibővítése és a választójog manipulációja a korrekciót mind a kormányzati ciklus folyamán, mind pedig annak lejártakor és egy esetleges váltás után is megnehezíti.
 
2012 Magyarországának rosszul kormányzó, de nehezen leváltható kormánya van. Ennél rosszabb kombinációval nem is szembesülhetett volna a fiatal magyar demokrácia.
 
Az újraelosztás növelésében érdekeltek kegyeiért folytatott rövidlátó politikai licit fokozatosan terelte fenntarthatatlan pályára a költségvetést és a politikai elit a számos megoldatlan társadalmi kérdést soha meg nem keresett pénzek elköltésével, kiosztásával próbálta meg kezelni – anélkül, hogy az inaktivitás, az elöregedés és népességfogyás, a marginalizálódó cigányság, a reménytelenné váló térségek és települések valódi problémáival szembenézett volna. 
 
Csupán nemzetközi látszattevékenység folyt és folyik az ország jövőjét talán leginkább meghatározó kérdés, a roma integráció vonatkozásában. Ennek a problémának a szőnyeg alá söprése persze a rendszerváltás politikai elitjének közös kudarca, amelynek a következményeit a mai rossz kormányzás csupán súlyosbította: ennek egyik jele a hátrányos helyzetű családok akut szociális vészhelyzete, a másik pedig a szélsőséges politikai erők felfutásában és a korábban nem tapasztalt szociális feszültségekben érhető tetten.
 
A 2010-es választást követően a szűkös pénzügyi mozgástérben azonnal lehullott a kampányálarc, és felsejlett a Fidesz valódi társadalomfilozófiája: a közép- és felsőbb osztályokat akár a társadalom végletes kettészakítása árán is előnyben részesítő értékválasztás. A retorika paravánja mögé nézve, a tényleges intézkedések szintjén ez nem más, mint az adórendszer  felül ad – alul elvesz típusú átszabása, a végtörlesztés keveseket segítő, de sokakat ellehetetlenítő bevezetése, a közmunkarendszer zsákutcás átrajzolása, vagy éppen a köz-és felsőoktatási törvény társadalmi mobilitást csökkentő átalakítása.  A szaporodó bajok kommunikációs kezelését pedig a stigmatizáció, a szegények társadalmi ellenséggé tétele szolgálta. A szegénység helyett a szegények elleni hidegháború megindítása.
 
kormány szavazatgyűjtögető életmódot folytat. (muhaha:)
 
Előretekintés:
A legkedvezőbb forgatókönyv a jelenlegi kormány átfogó önkorrekciója lenne. Ezt a hosszútávú érdekek alapján kizárni nem lehet, de Fidesz mai vezetése, eddigi működése és finanszírozási háttere ilyen fordulatot ezúttal sem valószínűsít.
 
Ezért most, 2012 januárjában, bő két évvel a jelenlegi ciklus lejárta előtt a haza és a haladás ügye iránt elkötelezettek legfőbb reménye már a mielőbbi kormányváltásban van. 
 
A jó kormányzás programja:
1. a harmadik köztársaság korrekciója - közjog és kormányozhatóság
2. ciklusokon átívelő széles társadalmi megegyezés - nincs bosszú...
3. az idővel így megtermelt többletjavakat a megújított nemzeti célokkal összhangban igazságosan és okosan elosztani..
(( A Centrifuga életveszélyesen távolinak látja "az idővel megtermelt többletjavak okos elosztását. Továbbá mosolyog azon a kikötésen, hogy ne legyen bosszúállás a ciklusok között. Ámde hiszünk a változásban:))

 

Forrás

Centrifugahttp://elofolyoirat.blog.hu/2009/08/21/elfogtak_a_romak_elleni_tamadasok_gyanusitottjait

HVG Videóhttps://www.youtube.com/watch?v=OUHRIMNPTdg 

http://elofolyoirat.blog.hu/2009/08/10/betiltotta_a_fasiszta_fesztivalt_bajnai_gordon

 
 
Index: http://index.hu/belfold/2012/01/10/bajnai_nem_dontott_az_elre_all-e/ 
 
http://index.hu/belfold/2012/01/10/bajnai_lepeskenyszerbe_hozta_magat/ 
 
Haza és Haladás: 
http://hazaeshaladas.blog.hu/2012/01/09/koztarsasag_kiegyezes_kilabalas 
 

... "2012 a történelmetek egy döntő fontosságú éve lesz, ahogyan az egész emberi civilizáció számára. Nagyon tettrekésznek kell lennetek: megtenni mindent a saját életetek és a saját jövőtök érdekében. Ne várjátok, hogy a játszma valamelyik szereplője megteszi, amit nektek kell. Senki nem menthet meg titeket, csak saját magatok. Ti vagytok a 99%. Erősek vagytok. Kizárólag az emberek közötti összefogás képes jelentős változást elérni!" ...

A képek illusztrációk.

 


· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://centrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr923536477

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyire vagy fanatikus? 2012.01.14. 12:15:41

Ott leszel a kormánypárti tüntetésen? Bezúznál kirakatokat? Gyújtogatnál? Ölni tudnál Viktorért? Meghalnál a Fideszért? Mennyire vagy fanatizálható? Felvonultál május elsején az átkosban? Ne legyenek illúzióink. Kormány mellett tüntetni diktatúrákban...

Trackback: Matolcsy, Varga és Fellegi Orbán előszobájában toporog 2012.01.14. 12:15:20

Mit árult el Varga, Matolcsy és Fellegi testbeszéde, miközben Simor letette a kabátját a miniszterelnök előszobájában? Tegnap reggel - a kormányzati tájékoztatás szerint - a jegybankelnök kérésére ült össze Simor András, Varga Mihály, Matolcsy Györg...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.14. 12:14:20

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.14. 12:13:27

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Trackback: Miért éppen Bajnai Gordon? 2012.01.14. 10:39:50

Orbán Viktornak jelenleg nincs alternatívája sem a kormányoldalon, sem az ellenzékben. Magyarországon jelenleg egy ilyen ember van, de őt – egyelőre – nem érdekli a politika....

Trackback: Magyarország új miniszterelnöke előreveti árnyékát 2012.01.14. 10:38:14

A Bajnai Gordon blogján megjelent írása alapjában megváltoztatta a politikai erőviszonyokat Magyarországon, még akkor is ha ez még nem teljesen nyilvánvaló mindenki számára. SOROK KÖZÖTT A politikai szempontból eddig a háttérben meghúzódó Bajnai...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lencsés István 2012.01.14. 10:38:45

Bajnai Gordon mint a haza megmentője ? :O Még viccnek is rossz . :D

Kalmár 2012.01.14. 10:40:03

Soros és Hillary bábja nem megmentője hazánknak, csak egy kolomp, amit követve az adósrabszolgaság vár ránk.
A Görög és az Olasz kormány után minket céloztak meg. A 2/3-ad kissé nehezíti a dolgukat, de nem adják fel.
Rövidesen dicshimnuszokat zeng róla a nemzetközi média, elismerően nyilatkozik róla, pár mértékadó pénzügyi "szakember" (spekuláns), talán még egy pár díjat is kap valahonnan. Lesz ígéret sok hitelre, ha Ő lesz a főnök, meg persze tejre, mézre, (lépes)
A Goldmann Sachs pedig feltehet egy újabb ország-trófeát a New York-i iroda falára.
Kurv@ jó reggelt Magyarország!

S.O.Meone 2012.01.14. 10:41:41

@Kalmár: ki van adva ezeknek. egyik zsidó felhívja a másikat, hogy mit kell mondani, oszt jónapot.

a krugman nevű nem zsidó blogjában a scheppel nevű zsidó is állandóan bajnaiékal jön.

bajnai a zsidók és az amerikaiak bábja.

wektor77 2012.01.14. 10:51:53

@Kalmár:

Azt hiszem megfogtad a lenyeget.. :)

Szabad Gábor 2012.01.14. 11:06:21

Van az a pénz, amennyiért Gíró Szász nem érti

Barroso és Clinton miért csak minket talál meg?

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1446_giro_szasz

regress 2012.01.14. 11:17:42

@Kalmár: az országban élők,marionett figurák,a zsinór vége meg egy elmebeteg kezében.ahogy ő hadonászik,úgy rángatóznak a bábuk.ez jobb?miért kell mindenben össze esküvést belemagyarázni?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.01.14. 11:18:40

Pontosan mi is a baj Bajnaival, ami Viktorral nem?

Csak kérdezem, mert elég határozott véleményetek van, ha jól értem. Magyar vagyok és nem vagyok meleg, libsi, zsidó, kommunista, szociálliberálbolsevikiszta,és hasonlók.

miro1 2012.01.14. 11:27:00

@regress: Mert az...@sagia77: bizonyítsd, a Bajnait csak ezek szerethetik... :D

lehet más a handa-banda 2012.01.14. 11:38:04

Bajnai 3 tézisét Kádár János egyik beszédéből, vagy a Hazafias Népfront határozatából vette át. Hozzá képest Smitt Pál szinte már kreatív elmének mondható.

Kihaennem00 2012.01.14. 11:49:17

Mostanában nagy divat lett Bajnait valamiféle megváltónak tekinteni... Ha ne adj isten megválasztják 2014-ben, legalább akkora koppanás lesz mint a fülke forradalom után. Úgy látom már sokan elfelejtették, milyen tragikomédia végén lett ő a miniszterelnök, és hát ugye a "szép emlékű" 2. gyurcsány kormány minisztere is volt... A gazdasági programja kb. annyiból állt, hogy végrehajtotta az imf által előírtakat. Ja és persze kiállt szegény szerencsétlen elnyomott romák mellett, ez nagyon-nagyon fontos! Nem baj majd ha kiderül, hogy Gordon mégsem akkora király mint amilyennek most tűnik, majd biztosan feltűnik a fideszben egy tehetséges új megváltó és a kör ismét bezárul... Debilek országának, debil kormányt.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.14. 11:53:28

Bajnai Gordon már Orbánt Viktort szorongatja a népszerűségi listákon. Gordont 10 támogatja, míg Orbánt csak 1.

Igaz, hogy Gordon mellett 10 EZER ember áll, Viktor mellett pedig 1 MILLIÓ, de ez ugye csak részletkérdés.

Kalmár 2012.01.14. 12:01:52

@regress: Nincs ebben semmi összeesküvés. Egyszerű érdekérvényesítés.
Szerinted az, hogy az amerikai hitelminősítők sorba értékelik le az EU tagállamokat, (jelesül éppen 9-et, egy felívelő pillanatban) és az USA AAA kategória nem módosul, az mi? A realitás? Vagy az USA pénzügyi köreinek érdekérvényesítése?
Nevezheted összesküvés elméletnek is tőlem, bár ez sima gazdasági hidegháború.
Magyarország olyan bankadót vezuetett be, ami 12 országban lett követendő példa, ezért kell eltiporni a kormányt akkor is ha a legjobbak közt van a hiány, ha az export szárnyal, ha most döntött az AUdi a beruházásának a megnöveléséről, ha most jön a Bosh, ha most kezd a LEGO egy új nagy gyárat, ha a valutatartalék duplája a 2 évvel ezelőttinek. Ráadásul azok a multik is lobyznak az anyaországban akik adót kaptak a nyakukba. Bár még mindig az európai átlagos adóteher alatt járulnak hozzá, de nem ehhez vannak szokva. Pl a franciák emiatt nyafognak. Vízművek, Achan stb A németeknek, osztrákoknak a bankok. Nem titkos társaságok, hanem sima gazdasági szereplők lobbiznak a profitjukért.
A legegyszerűbb módja, ha leminősítgetjük, drágul a hitel, ettől romlik az egyensúly, emiatt leminősítjük, ettől drágul a hitel stbstb....

Mesterlövész 2012.01.14. 12:24:23

Azt hiszem az itteni hozzászólásokat elnézve, hogy sok fogyatékos a normális demokráciában élés helyett inkább arra vágyik, hogy legyen valami karizmatikus vezetője (bárki, tök mindegy, milyen idióta is legyen), akinek unalmában a seggét nyalhatja és minden ostoba szavát ihatja. Ez magyarország?

Kalmár 2012.01.14. 12:40:27

Neked ki a demokrácia? Az USA? Jól esik Clintonnétől a kioktatás. Egy olyan országból ahol levizelik a halott ellenséget, ahol megkínozzák a hadifoglyokat, ahol még mindig van halálbüntetés, ahol rendszeresek az iskolai mészárlások, mert " liberális" a fegyvertörvény könnyűvé teszi stb, nem szeretnék kioktatást kapni.
Nemrég olvastam, valahol, hogy az egyházügyi dolgokba akar beleszólni egy olyan országban, ahol 1568-ban deklarálták a vallásszabadságot,(mégha csak részlegesen is) amikor az USA már mínusz 200 éve volt demokrácia....
Szóval Hillarytől, aki a GS embere sem Bajnait, sem kioktatást nem kérünk. Tartsa meg mindkettőt.

MTulliusC · http://disputalas.blog.hu 2012.01.14. 12:45:41

Annyira csodálatos pillanat lesz az, amikor a bársonyszékek jelenlegi vagy volt gazdái kimennek majd az emberek közé, és meglátják, hogy mekkora égbekiáltó különbség van körmondatokban pofázni valamiről a semmit reszelgetve vs. csinálni valamit és utána pofázni a látottak alapján.

Kár, hogy ilyen pillanat nem lesz, ezért maradnak a csinosan összefércelt fogalmazványok. Ugyanis az utcán/gyárban/boltban/irodákban hideg van és/vagy munkaszag. Bizonyára fárasztó lenne.

hackbard.celine 2012.01.14. 13:12:49

@Kalmár: az éleslátásodat azért ne zavarják össze a tények: a legutóbb leminősített EU tagországok adósságát más-más szempontok alapján sorolták hátrébb: pl. Ausztria esetében a legkiválóbb AAA+-ból a bankrendszerük magyar kitettsége miatt, az eleve bóvli Portugáliát és Spanyolországot pedig a növekedési kilátásaik romlása miatt.
A S&P augusztus 6-án leminősítette az USÁ-t, szóval kicsit furcsa az összeesküvés elméleted.
A magyar bankadóról: először is nem a magyarokat követik, hiszen a svédek már korábban bevezették a bankadót. Másodszor: visszamenőlegesen SENKI nem vetett ki bankadót és végképp nem az előző évi mérlegfőösszeg alapján. Szóval nem kéne hazudozni.
A devizatartalék (valuta amivel fizetsz, deviza a számlapénz) épp az általad többször sérelmezett "eladósították az országot" időszakban nőtt 15,5 Mrd EUR-ról (ennyivel vette át Simor Járaitól a jegybankot) közel 40 Mrd-ra. Mert például a lehívott IMF-EKB-Világbank konszolidált hitelrészleteket azonnal Ft-ra váltották az MNB-nél. Most már látod, hová lett az amit szerinted a komcsik állítólag eltüntettek?
A hitel azért drágul és a forint árfolyam azért zuhan, mert a dilettáns és hiteltelen unortodox gazdaságpolitika trükkök százaival próbálja elfedni a valóságot: alultervezték a kiadásokat, felültervezték a bevételeket. Csaltak, meghamisították a költségvetést! Hazaárulók, börtönbe velük... Vagy ez csak egyik irányba működik, önmagukra már nem?
A költségvetésbe eredetileg tervezett 2,5x-öse, 1734 Mrd Ft lett a december végi pénzforgalmi szemléletű (strukturális) hiány - az önkormányzatok nélkül.
Ezért lett bóvli minden minősítőnél a magyar adósság, 0% növekedés, 6-7% éves hiány és 10% feletti kötvényhozamok mellett az adósságpálya fenntarthatatlan.
De persze az is lehet, hogy az ország elleni nemzetközi összeesküvés és spekuláció áldozata lett a Nemzeti Ügyek Kormánya, csak a számszerűsíthető tények, az ok-okozati összefüggések nem ezt támasztják alá.

Martian (törölt) 2012.01.14. 13:24:05

"több hétig nyilvános virrasztást tartott a romagyilkosságok áldozataiért"

Ha emellett létrehozta volna a cigánybűnözés áldozatainak emléknapját is, akkor lehetne társadalmilag kiegyensúlyozottnak tekinteni.

Ludovikás Levente 2012.01.14. 13:37:57

@Mesterlövész: "Ez magyarország? "

Nekem Magyarország, nagybetűvel

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.14. 13:41:48

@fasisztoid majmok:

feltek, mi?:-DDD
szorul a hurok:-DDD

ez lesz viktorotok utolso eve a politikaban:-)

vezér01 2012.01.14. 13:50:55

A hazai libatenyésztők biztos nem szavaznak rá. De a libások többen vannak.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 14:03:31

A lényeget nem látjátok szerintem.
Elérkezett az a pillanat a magyar választók életében, amikor végképp nem hisznek a vezéreknek, a karizmatikus figurákról mindről kiderült, hogy csaló gazemberek. Sajnos ehhez 20 év kellett, drága 20 év lesz ez... Miért kell nemzetünknek mindig egy vezér, aki után vonulni kell, vagy vonulni lehet? Miért kell "a Rákosi", "a Kádár", "az Antall", "A Horn", "a Gyurcsány","a Viktor" és a többi, aki egy személyben megszemélyesíti a magyar államhatalmat? Miért nem elég egy hivatalnok, aki határozott idejű, megújítható szerződéssel (4 év) ellátja tisztességesen a munkáját?
Bajnai viszont éppen attól lehet "a Bajnai", hogy szürke kis hivatalnok, aki nem harsánykodik, nem akar uralkodni feletted és legfőképpen a gondolataid felett.
Most erre vágynak az emberek, mert már tele van **kük a a hazug polihisztorokkal, a messiásokkal. Ez egy folyamat eredménye, a pontot pedig az elmúlt 1,5-2 év tette fel az "i"-re.
Ha ezt meglovagolja Bajnai, akkor bizony nem tartok lehetetlennek egy meglepetést a következő választásokon, bármikor is lesz az.
Tudja ezt a jelenlegi kormányzat és szerintem már ezerrel elemzik, hogy lehet ellehetetleníteni személy szerint...

Mesterlövész 2012.01.14. 14:13:53

@Ludovikás Levente: Nekem majd akkor, ha méltó lesz rá. Addig legfeljebb Magyar Köztársaság.

dadddd 2012.01.14. 14:18:16

@bértollnok: Azt azért ne feledjük el, hogy Bajnai neve örökre összeforrt Gyurcsányéval, még akkor is, ha ezt egy tudatos kampány alapján igyekeznek szétválasztani.

Fell Bandi 2012.01.14. 14:21:41

@dadddd: nem csak a kormányzati pozíciókban van ez így, egész életútjuk ezt mutatja. Kezdve a kisz-től, szinte minden későbbi munkahelyükön együtt ügyködtek. simor et. sem maradt ki ezekből a bulikból...

dadddd 2012.01.14. 14:47:22

A "bajnok" és a "Bajnai" szavakban egy közös dolog van...

dr. Bértollnok 2012.01.14. 14:56:29

@Fell Bandi:
Ez a "takony figura" azt tette az IMF hitel felvételekor, amit szeretett vezéred most kényszerűen, de meg fog tenni, csak sokkal-sokkal rosszabb feltételekkel, mert szorgos népünk (vezére) mindig győzni fog.

Fáj ha valaki személyeskedés nélkül szól hozzá? Fáj ha valaki nem a Te véleményeden van? Birtokoljátok a bölcsek kövét? Ez a Ti bajotok...
Az meg ne zavarjon, hogy én nem Bajnai mellett tettem le a garast, hanem azt szeretném, hogy az országnak ne vezére legyen, hanem vezetője.

Az IMF és az EU- ról alkotott véleményed meg... tudod az élet sokkal bonyolultabb, mint amilyennek Neked leegyszerűsítették. Nem kezdek hozzá a megmagyarázásához, mert ezek nem jelszavak, márpedig a jelek szerint Te max ezeket vagy képes befogadni és visszamondani. Rendes ember vagy Te, csak egyszerű. Pártkatonának, tökéletes...

Buru2 2012.01.14. 15:01:06

@sagia77: viszont ostoba tahó simán.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 15:01:58

@dadddd:
Ebben sok igazság van.
Ne felejtsük azonban, hogy a politikában és az üzleti életben (mint tudjuk, minden mindennel összefügg) az összetartozások és különállások más értelmet nyernek, mint a köznapi életben.
Nem akarok ujjal mutogatni, hogy egyes politikusok mekkora változáson estek át az elmúlt évtizedek alatt nagyobb arculat veszteségek nélkül.
Lehetett valaki maoistából antikommunista, később liberális, Vagy lehetett valaki antiklerikális liberálisból kereszténydemokrata elveket valló konzervatív...
Szóval szerintem ez nem áthidalhatatlan probléma.

Buru2 2012.01.14. 15:04:29

ennyi ostoba fideszmajmot... nem kellene már készülődnötök nektek "magyar demokratáknak", (még az elnevezés is egy ordas hazugság) hogy a lakájmédia nyaloncaival afféle szovjet típusú szimpátiatüntetésen mutassátok meg; ti a szarosan szeretitek a nyelveteket?

galicius 2012.01.14. 15:09:23

Bajnai?A mosolygós,csendes gyilkos?A Clintonné bábja?Ki az a hazaáruló,aki megint elkezdte reklámozni?Bajnai nem magyar ember,csak legfeljebb beszél magyarul.Ő nem a magyar emberek érdekeit szolgálta és szolgálná.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 15:10:15

Tisztelt moderátor!

Fell Bandi egyik hozzászólását, amire válaszoltam kimoderálták? Miért? Volt benne egy kis gyűlölködés, meg minden, de ebben semmi különös nem volt...
Ez is vélemény, ami attól nem tűnik el, ha elfojtjuk.

fvipera 2012.01.14. 15:15:41

@bértollnok: orbán műfaja az "alacsony kockázatú kuruckodás" (2008-as kordonbontás). most azért volt bátor, mert nem értette a helyzet és a jelzéseket kintről. mint a vak ló. most már érti és pánikol (martonyi tüzet olt).

orbán pedig elkezdett jogászkodni (nem is volt aznap taggyűlés).

hogy az egyszerűbb lelkű hívők (akik azt ismételgetik, hogy mutassa meg az EU, milyen pontokban sértjük a normákat) is értsék, ismertetem orbán magyarázkodását nyugati szemmel:

orbán telefingta a zsúfolt liftet és most arra hivatkozik, hogy a használati utasítás azt tételesen nem tiltotta. tényleg nem.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 15:16:03

@galicius:
Mert a jelenlegi kormányzat ugye a "magyar érdekeket" szolgálja?

Mert ezek szerint a magyar ember érdeke, ha lebukik a xar alá, nem elégszik meg, ha az a nyakáig ér...

Vagy rosszul értem, amit mondani akartál? Olyan sokszor hallom érvként, hogy valaki a "magyar érdeket" képviseli, vagy sem.

Elmagyaráznád nekem, hogy szerinted mi a "magyar érdek"? Eddig mindig csak indirekt magyarázatot hallottam, hogy mi nem... Azzal nehéz vitatkozni, de talán pont ez a lényeg, NE LEHESSEN vitatkozni...

icentrifuga · http://centrifuga.blog.hu 2012.01.14. 15:17:32

@bértollnok: Nehéz a kisgyűlölködés és a megminden közt lavírozni moderátorként:) A válaszod, tollnok, bandi nélkül is értelmes, köszönjük.

J.László 2012.01.14. 15:25:00

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Ez a Sipi az autentikus zsidó.
Ahogy mondani szokták, ha egy zsidó okos, akkor nagyon. Ha buta, akkor szintén. Az utóbbi zsidó sajnos nagyon veszélyes.

fvipera 2012.01.14. 15:25:17

@galicius: utóbbi időben igencsak felértékelődött az a tulajdonság, ha valaki beszél/ír/ért magyarul. már ha érted, mire gondolok.

fvipera 2012.01.14. 15:26:48

milliárd euro-s nagyságrendűre tippelem az azt összeget, amit a nyerges-orbán-simicska klán összelopott a nagy magyarkodás közben

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.14. 15:27:14

SCMITT PÁL ÁLJON KI ÉS TISZTÁZZA MAGÁT, VAGY MONDJON LE:

Ha halgat, elismeri!!

Nula tekintélye tovább romlott, nagyon gáz a magyar népre!

Mező Ferenc fideszes debreceni önkormányzati képviselő azonnali hatállyal lemondott képviselői mandátumáról, és párttagságát is felfüggesztette, miután nyelvvizsga csalási ügybe keveredett.
Mező ez utóbbit azzal magyarázta: nem akarta, hogy az eset miatt méltatlan támadás érje a Fideszt, mandátumáról pedig azért mondott le, hogy erkölcsileg ő maga se legyen támadható.

Itt a példa „köztársasági” elnök úr!

fvipera 2012.01.14. 15:29:33

@Schmitt Pál indián neve, Idegen Toll! talá ló!: mondjuk ettől még csalt a nyelvvizsgán, tehát erkölcsileg támadható. baszki

Creatura 2012.01.14. 15:38:15

Szívesen mondanám,hogy ennyi szélsőséges balfaszt régen láttam, de ez nem lenne igaz.Sajnos átfogó jelenség, hogy aki nem érti a sztorit az úgy foglal benne állást mintha lenne neki álláspontja, utána pedig nem engedi el, hisze az övé.:)

Kedves szélsőjobbos barátomat idézném:a tények csak az egyik elem a vitában! :D

Bajnai?Yes!

Akkor volt utoljára hiteles kormányzás az országban, és európai értékrend mentén, ami nem elhanyagolható.
Valahogy akkor még volt egy illúzió bennünk,hogy mégis jó irányban haladnak a dolgok, és van esélyünk a felzárkózásra.
Sajnos azóta Fideszék beültettek minket az időgépbe, és máris a 20-as évek derekán lehet gyűlölködni egymásra.

Mondanám, hogy ez egy szűk réteg, de sajnos nem igaz.Az egyszerű,fogyasztható, és az ember zsigeri rossz természetére építkező jelszavak sok normális embert is bedarálnak a gépezetbe.
A másik fele,hogy a politikai, gazdasági helyzetet reálisan csak nagyon sok olvasással, és az igazság céltudatos keresésével lehet átlátni.Erre az átlagembernek sem ideje, sem energiája nincsen, inkább beállnak egy oldalra, és ami onnan jön azt nyelik emésztés nélkül.Nagyjából ezért tartunk itt.

Kalmár 2012.01.14. 15:41:54

@Schmitt Pál indián neve, Idegen Toll! Talá Ló!: Kedves bonyolult nevű erkölcsi prédikátor! Gondolom, hogy kellemetlennek találod, ha egy ilyen közjogi méltóság nem tud helyesen írni. Ebben egyetértünk. Ha csalt le kell mondjon, ebben is. Talán csak azt vitatnám, hogy pont neked kell e megtenni ezeket az észrevételeket.

"SCMITT PÁL ÁLJON KI ÉS TISZTÁZZA MAGÁT, VAGY MONDJON LE:"
Jó álljon. Mielőtt L jön Grétsi tanár úr és tarkón vág egy vonalzóval.

"Ha halgat, elismeri!!"
Nem tudom, kell e fejtegetnem, hogy ez a vádpont kissé hiányos.
L felejtettél valamit....

"Nula tekintélye tovább romlott, nagyon gáz a magyar népre!"
Tényleg gáz. A vádirat nem kevésbé. Ezt is L írtad kissé.

Szóval ha hallgattál volna, nem gondolnám rólad, hogy nulla jogod van kritizálni.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 15:44:17

@Az index is elesett:
Még ha ír is olyat, ami nekem butaságnak tűnik, de legalább megpróbált érvelni. Lehet, hogy ezek nem is az ő gondolatai, de lehet, hogy az. Miért baj ez?
A dolog arról szép, hogy vitatkozunk. Csak egy véleményen lenni egyes pártgyűléseken szoktak...

Kalmár 2012.01.14. 15:46:29

@Az index is elesett: Próbáld meg hőscincér:))
Látom vitézségedben odaáig merészkedsz, hogy "valakit" felbíztatnál.....gyáva féreg vagy. Legközelebb, ne a Hősök terén aludj el ha betépsz, mert ilyen hülyén ébredsz.

dr. Bértollnok 2012.01.14. 15:47:26

@Kalmár:
Szerintem féllre érteted. Az iróniját, mint irodallmi eszközt allkalmaszta.

Kalmár 2012.01.14. 15:49:16

@bértollnok: Akkor így írta volna, mint te. Ez simán buta.

Kalmár 2012.01.14. 15:51:29

Schiffer lemondott minden posztról az LMP-ben.
hvg.hu/itthon/20120114_schiffer_lemondas#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2012_1_14

Azt hiszem bekajázta őket az MSZP. Esetleg Bajnainak kellett a hely? Rövidesen kiderül.

Creatura 2012.01.14. 15:51:47

@Kalmár:

Már látom,hogy Te vagy itt a Nagy Megmondó Ember. :)

Igen, micsoda szemtelen dolog egy szerencsétlen,rosszul helyes író komentelőnek felvetni Elnökünk alkalmatlanságát.Nem is értem hogyan vetemedhetett ilyesmire.Dr Plágium érinthetetlen, mivel jobbos politikus, tehát minden rendben van amit csinál, és,hogy jön egy egyszeri ember ahhoz, hogy ezt kétségbe vonja??

Igazad van, abszurd a helyzet. :)

galicius 2012.01.14. 15:52:30

@bértollnok: Sajnos a mai kormány sem magyar érdekeket szolgál,hanem a sajátját.És addig,amíg nem lesznek olyan országvezetők,akiknek nem az lesz az elsődleges céljuk,hogy a saját és holdudvarának legyen a segítője.Addig,amíg pl.a belügyminiszter a volt cégének szerzi az üzletet,addig az a kormány nem az én kormányom.Igaz,az sem,aki mindenáron a népet sarcolja,300 forintos vizitdíjjal,vagy megfordul a fejében az ingatlanadó és egész nap azon jár az agya,hogy milyen módon tudna még több pénzt csinálni képviselőségéből.A 27%-os forgalmi adót megszülő kormány sem a magyar érdeket szolgálja.Számomra az a kormány fogja a nép érdekeit szolgálni,akinek nem az lesz a legelső és legfőbb problémája,hogy mennyivel is kellene emelni a képviselők fizetését,aki azért dolgozik,hogy az országot mindenhol úgy menedzselje,hogy abból a legtöbb előnye származzon.Az sem a mi érdekeinket szolgálja,amikor Heller,Konrád,Charles Gati és a többi sértődött pl.Bajnai oldalán járatja le az országot.Maradjunk annyiban,hogy az ideális országvezetés még nem került hatalomra.De,hogy az ki lesz,sajnos nem tudom.

Kalmár 2012.01.14. 15:53:32

Mindenesetre kinullázták belőle a valódi liberalizmus minden csíráját. Marad a pénztőke parlamenti szócsöve.....SZDSZ reloaded.

Creatura 2012.01.14. 15:56:21

Már most jelzem Mindenkinek, hogy lesz ingatlanadó, készüljetek fel rá.

galicius 2012.01.14. 15:58:42

@fvipera: Jutott abból az ellenzéknek is.

galicius 2012.01.14. 16:03:38

@Creatura: Lesz,persze,hogy lesz.Csak nem igazságos.És azért nem,mert az ingatlan 100féleképpen adózik.És azért is igazságtalan,mert ezeket a pénzeket a politikusok olyan könnyedén magukévá teszik,hogy még csak a nyomát sem lehet követni.

Kalmár 2012.01.14. 16:06:28

@Creatura: Neked ekkora gondot okoz 2-3 mondat megértése?
Sajnálom, de akkor inkább ne itt erőlködj, mert még sok bajba kerülsz.
Feltételezem, hogy nem segít ha újból leírom, de ki tudja hátha.....

"Gondolom, hogy kellemetlennek találod, ha egy ilyen közjogi méltóság nem tud helyesen írni. Ebben egyetértünk. Ha csalt le kell mondjon, ebben is."

Próbálom fordítani: Szóval már az eddigi ballépései is kellemetlenek, de ha ez igaz, mindenképpen mennie kell.
Nagyon nehezen értem(és ebben lehet, hogy az én szellemi korlátaim a hibásak), hogy ezekből, hogyan vezetted le az alábbiakat?

"jobbos politikus, tehát minden rendben van amit csinál,"
maradok őszinte csodálkozással:
Kalmár

dr. Bértollnok 2012.01.14. 16:15:02

@galicius:
Na így már sokkal jobban érthető... :-)

A problémát abban az ellentmondásból látom, hogy a "magyar érdek" kifejtésénél ellentmondásba keveredsz.

"...az országot mindenhol úgy menedzselje,hogy abból a legtöbb előnye származzon"

Hozzászólásodban ezek a kulcsszavak. Most népszerűtlen leszek... nekem semmi bajom a vizitdíjjal, az ingatlanadóval és a 27%-os ÁFA-val. Van viszont bajom azzal, hogy miért kell odáig eljutni, hogy az átlagpolgárok ezt nem fogják tudni megfizetni?
Adót mindenképpen kell fizetni. A lényeg hogy ezek összesen kit, mennyire terhelnek meg és legfőképpen, mire költik el? Ebben azt hiszem egyet lehet érteni bárkivel...

Mert a menedzselés erről szól gazdasági értelemben. Én magam azt az elvet vallom, hogy mindenki fokozottabban járuljon hozzá ahhoz az állami szolgáltatáshoz, amit igénybe vesz. Ezért egyet tudok érteni a mégoly jelképes összegű vizitdíjjal, de nem tudok egyet érteni a végtörlesztéssel. Az utóbbi esetében így, vagy úgy, de éppen azért van szükség az ÁFA emelésére, majd később lesz az általános ingatlanadóra. Azon polgártársainknak, vagy önkormányzatoknak leírjuk adósságuk egy részét közpénzen, akik ebből anno igen szépen profitáltak.
Politikai értelemben is menedzselni kell és ez sokszor nagyobb profitot hoz az ország számára, mint a gazdasági... Valahogy ebben mi történelmileg gyengék vagyunk. Sajnos az az érzésem, hogy ebben mi nagyon is ludasak vagyunk. Sok dolgot lehet a Bajnai kormány rövid regnálása idejére mondani, de azt végképp nem, hogy kifelé jól menedzselte az országot!
Itt kellene egy összehasonlítás a mostanival, de nem férnek el egy lapon sem gazdasági, sem a külpolitikai értelemben.

Creatura 2012.01.14. 16:17:53

@Kalmár:

Kedves Őszintén Csodálkozó Kalmár.

Nekem az nem tetszett,hogy szerencsétlen kommentelőt kifiguráztad, mondván az Ő szar helyesírásával hogyan meri bírálni Elnökünket.

Ami egy átlag polgártól legfeljebb elvárható, az egy köztársasági elnöknél másképpen esik latban.

De szeretem az ilyen Hozzád hasonló okostojásokat, valahogy olyan szijjártó feelingem van Tőled. :D

dr. Bértollnok 2012.01.14. 16:19:06

@bértollnok:
"Sok dolgot lehet a Bajnai kormány rövid regnálása idejére mondani, de azt végképp nem, hogy kifelé jól menedzselte az országot!"
PONT AZ ELLENKEZŐJÉT AKARTAM ÍRNI!
Kimaradt a "NEM" szócska!

:-)

dr kíváncsivagyok 2012.01.14. 16:20:18

@tundrazuzmo: Igaz, hogy Gordon mellett 10 EZER ember áll, Viktor mellett pedig 1 MILLIÓ, de ez ugye csak részletkérdés.
Orbán mellett 1 millió ??? Várjál barátom még egy hetet...lesz az kevesebb is !

dr. Bértollnok 2012.01.14. 16:20:29

"Sok dolgot lehet a Bajnai kormány rövid regnálása idejére mondani, de azt végképp nem, hogy kifelé jól menedzselte az országot!"
PONT AZ ELLENKEZŐJÉT AKARTAM ÍRNI!

tehát:
...végképp nem , hogy kifelé NEM jól menedzselte..."

:-)

Q-in-Law 2012.01.14. 16:37:20

Na, beindult a bérrettegés, hogy jön Gordon.

Kalmár 2012.01.14. 16:49:12

@Creatura: Akkor ne tegyél hozzá hülyeségeket.

galicius 2012.01.14. 17:07:17

@bértollnok: Persze,ez mind igaz,amit írsz csak nekem ezekkel az adókkal az a bajom,hogy láthatatlanul,mi több észrevehetetlenül folyik el.Szerinted normális gondolkodásra vall az,hogy pl.abból csinálnak presztízs kérdést vezető politikusaink,hogy milyen autót raktak a fenekük alá?Szerintem nem normális.Nem akarom fényezni magam és ne értsd félre,de én egy hasonló szituban biztos vagyok magamban és nem nagyon érdekelne a dolog.Most is a saját kocsimmal járok,én fizetem az összes ezzel kapcsolatos kiadást.De,ha már így belekeveredtünk a dolgokba,el kell áruljam neked,hogy bár világnézetem szerint jobboldalinak kellene lennem,de egyáltalán nem vagyok jobboldali.Ugyan baloldali sem.Viszont az, ami most itt megy ebben az országban,az egyenesen lehangoló.Mert ugye az,amit a Fidesz ígért és nem tartotta be,az egy dolog.De,az,hogy -és itt térnék vissza a különböző adókra - a kormány mindenfélét kitalál,hogy elvegyen,de ugyanakkor semmit nem ad vissza belőle,azt gondolom, egyáltalán nem azt mutatja,hogy gondoskodik a népéről és szívén viseli annak sorsát.És ugyanez a bajom az un.baloldallal is.Secko jedno,mondaná a művelt bantu.

ob.szerver 2012.01.14. 17:12:20

@Creatura:

"politikai, gazdasági helyzetet reálisan csak nagyon sok olvasással, és az igazság céltudatos keresésével lehet átlátni.Erre az átlagembernek sem ideje sem energiája "

Sem igénye, fűzhetném hozzá. A helyzet ennél azonban okkal rosszabb. Egy Orbán azért lehet a társadalom tekintélyes bár fogyatkozó rétegének megkérdőjelezhetetlen idolja, mert a magyarság esszenciáját testesíti meg. Ez pedig a mutyi, a gagyi, a bóvli, a simli, a sumákolás, a hazudozás és normakerülés. Ha elítéljük Orbánt, magunkat ítáljük el. Így az a pusztítás és károkozás amit Orbán ámokfutása okoz, nem más mint méltó és adekvát büntetés. Orbán hamarosan eltakarodik végre, de mi majd találunk magunknak egy új Orbánt. Mondhatnánk, hogy talán majd a következő generáció, csakhogy azok még a mostaniaknál is rosszabbak. Egy választás marad: Go west, young man.

KenSentMe 2012.01.14. 17:32:44

Bajnai csak Gyurcsány bábja. Egy trójai faló, amiben visszatérhet a mester. Nem igaz, hogy művelt emberek nem látják be ezt egy pillanat alatt. Lehet, hogy az említett cikket is Gyurcsány írta, ő úgyis imád írni.

papageno 2012.01.14. 17:58:27

Ti, a mostanában annyira USA ellenesek, vagy nagyon fiatalok, vagy rettentően feledékenyek vagytok. Esetleg mániákusan keresitek az ellenséget, mint az a bizonyos spanyol lovag, aki a szélmalmokkal harcolt.
Nos szeretnélek emlékeztetni, vagy akik koruk miatt nem emlékezhetnek, azokat felvilágosítani néhány dologról.
Az Egyesült Államok már szívesen és támogatólag fogadta Kossuth Lajost és társait. Befogadta és hazát adott sok százezer magyarnak, akik a nyomor, a terror és az üldözés elől menekült a 20. században, beleértve a 45. és az 56 utáni időszakot. Mint állam soha sem volt ellenséges velünk.
Az első vh. után próbáltak segíteni, sajnos nem túl sikeresen abban, hogy csökkentsék az ország csonkításának mértékét.
A második vh. végén Jaltában Sztálin és Churchill egyezett meg az amerikaiak ellenében az európai rendezésben. Ami még ide tartozik, nem az USA üzent hadat Magyarországnak, hanem fordítva. A háború után, nekünk is felajánlották a Marshal-segélyt, amit aztán Rákosiék, szovjet parancsra visszautasítottak.
Az, hogy ma már nincs szovjet megszállás, nemcsak itt, hanem egész Európában, az csak az USA-nak és az általuk vezetett NATO-nak köszönhető. Amerika nélkül a szovjet tankokat csak az Atlanti Óceán állította volna meg.
A rendszerváltás után hatalmas ovációval fogadta a tömeg a Kossuth téren, az akkori amerikai elnököt. (id. G. Bush) Elfelejtettétek?
Aztán itt volt a jugoszláviai háború. Az európai hatalmak csődöt mondtak. A határainknál is folyt, ottani magyarokat is érintő és az országunkat is fenyegető öldöklésnek, végül az USA kemény fellépése vetett véget.
Az, hogy, mint valaki hivatkozott rá, négy katona, talán részegen, levizelte a lelőtt ellenséges harcosokat, nem mosható össze egy háromszáz milliós országgal, ahogy nem jutott eszébe senkinek, hogy Norvégiát összemossa egy őrült tömeggyilkossal.

röhögő 2012.01.14. 18:02:58

@VRbagoly: Látom rohadtul ne vagy képben. Gyurcsány és Bajnai már régen összerúgták a port. Bajnait pont azok támogatták akik Gyurcsányt támadták. Hogy egy nyilvánvaló példát mondjak, a Gyurcsány által kirúgott PM államtitkár, a Katona Tamás abban a pillanatban visszakerült ahogy Bajnai min elnök lett. Katona a Gyurcsány egyik legnagyobb kritikusa volt a pénzügyi apparátusban. Ezért rúgta ki.

röhögő 2012.01.14. 18:07:03

@Kalmár: Te hülyegyerek! Nem veszed észre hogy egy csomóan direkt írnak sok mindent egy el-el, amit kettővel kellene?

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.01.14. 18:13:32

Kim Viktor Szen, a nép nyakán élő here, ez a túlmozgásos zsebdiktátor ott árt Magyarországnak, ahol csak tud, bizonyára nem szándékosan. Nála Bajnai is klasszisokkal jobb alternatíva.

Kalmár 2012.01.14. 18:23:17

@röhögő: Ne erőlködj, mert vörös leszel. Még ettől is jobban.

J.László 2012.01.14. 18:23:28

Isten adjon erőt Orbán Viktornak, hogy véghezvigye, amit a Teremtő rábízott.
Gyurcsányt a saját pártja lökte ki. Egyik LMP-s képviselő mond le a másik után. Felelősség nélkül.
Egy hete mindenki azért verte Magyarország kormányát, mert le lettünk minősítve három - mondjuk ki - amerikai zsidó hitelminősítő által. Most 9 másik európai ország lett leminősítve. Sárközy véleménye erről az, hogy Franciaország gazdaságpolitikáját nem a hitelminősítők fogják eldönteni.
Észre kéne venni, hogy itt egy hanyatló világbirodalom aljas játszmáiról van szó. Lepisálják az elesett ellenfeleiket. Ez az az ország, melyben 1990 előtt bíztunk, és sajnos teljesen hiába.

Kalmár 2012.01.14. 18:25:04

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Ja, kérdezd meg akármelyik bankfiókban...

Kalmár 2012.01.14. 18:32:14

@J.László: Kiváncsi vagyok, nem jelenik e meg Bajnai az LMP ajtajában. Valakinek csinálják a helyet, az biztos. Schiffer nem hajlandó Fletóval összeállni, bármennyire is kritizálja Orbánt. Ezért kellett mennie. Már a drága nagynénje is emiatt hurrogta le. Szakasits Árpád unokája ne beszéljen nevetgélve a szélsőjobbal és hagyja abba a Gyurcsánytól való elhatárolódást. Nem csípem, de tökös dolog volt ellenállni. Mondjuk a pártját elbukta. Azt átvette valaki. Nemsokára kiderül, hogy ki.

Kalmár 2012.01.14. 18:38:54

Figyeljétek meg, hogy a korrekt tájékoztatás jegyében, milyen lesz a hétfői világsajtó.
Orbán nyilasai égetik az EU zászlót.
Orbán a diktátor kilépne az EU-ból. Már hergeli a radikális Fideszeseket.
Orbánia lángban áll, rettegnek a demokraták.
stbstb
Senkit nem érdekel, hogy a tünetők Orbán ellen is tüntetnek.
Senkit nem érdekel, hogy Orbán szerint nem opció a kilépés.

Szemét hazug tájékoztatás folyik.
Ha nem ez jön, akkor megkövetem a balliberális oldalt és a DK-ra szavazok 2014-ben.

Nem vállalok nagy rizikót. Hazug banda.

röhögő 2012.01.14. 18:42:59

@Kalmár: A felkiáltó jelet ismered?

röhögő 2012.01.14. 18:44:14

@Kalmár: Peched van, ezt most megjegyzem és számon fogom kérni!

gerdo 2012.01.14. 19:18:11

Bajnai az egyetlen ember a palettan (jelenleg) aki meg tudja szerezni a miniszterelnoki szeket, es akire en ra is mernem bizni ezt a leharcolt orszagot.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.01.14. 19:19:47

@Kalmár:
Orbán a végtörlesztéses hazugsággal is csak a bankoknak kedvez, amelyet ráadásul meg sem tud majd valósítani.
süti beállítások módosítása