Május 15-től 19-ig egy beszélő telefonfülke áll a Nyugati téren. A fülkében a NANE segélyvonalára beérkező hívásokból a legjellemzőbb problémák rekonstrukciójának segítségével készült válogatás hallható az AVON figyelemfelhívó kampányában. A hívásokat neves színművészek és közéleti személyiségek közreműködésével rögzítették, s a családon belüli erőszak különféle típusait mutatják be.
Ezalatt épp most szerepel a Parlamentben a családon belüli erőszak törvényi tényállására vonatkozó javaslat vitája, melynek kapcsán a Patent.org és más szervezetek is tiltakozó közleményt adtak ki, mert a kormány ilyen irányú nyilatkozatainak ellenére sem teljesülnek a nemzetközi mintáknak megfelelő jogalkotás követelményei.
Magyarországon ma minden ötödik nőt érint a családon belüli erőszak valamilyen formája, legyen az fizikai vagy szexuális bántalmazás, lelki abúzus vagy gazdasági bántalmazás. Az utolsó, jelen témában készült hazai kutatás szerint hetente legkevesebb egy nő, havonta egy gyermek veszti életét családon belüli erőszak következtében.
Az AVON Magyarország támogatásával Halász Pálma, az Élet-Érték Alapítvány elnöke tavaly az Országos Választási Bizottsághoz fordult, s az összefogásnak lehetősége nyílt rá, hogy 50 000 aláírás összegyűjtésével szorgalmazza a családon belüli erőszak önálló bűncselekményként történő szabályozását. A példaértékű összefogás keretében 103 159 aláírás gyűlt össze. 2012. szeptember 17-én az Országgyűlés 336 igen szavazattal, 10 tartózkodással, ellenszavazat nélkül támogatta a népi kezdeményezést, melynek köszönhetően időközben a parlament elé került a családon belüli erőszak mint önálló bűncselekménytípus Büntető Törvénykönyvbe foglalása. A szakértő szervezetekkel, köztük a Nők a Nőkért az Erőszak Ellen Egyesülettel történt egyeztetéseket követően a törvénymódosításról szóló általános parlamenti vita a napokban zajlik.
E vitával kapcsolatban szólalt meg a Patent Egyesület:
Az AVON Magyarország ugyanakkor folytatja munkáját a családon belüli erőszak elleni küzdelem területén. A vállalat új figyelemfelhívó kampányának stratégiai partnere a NANE Egyesület, a tervezésben a Grey/G2 kreatív ügynökség vett részt.
„A NANE segélyvonal munkája szükségszerűen a nyilvánosságtól elzártan zajlik, hogy a hozzánk fordulók biztonságát és emberi méltóságát megvédjük. Ez a kampány, a benne részt vevő hírességek segítségével lehetőséget biztosít arra, hogy betekintést engedjünk a segélyvonal mindennapjaiba anélkül, hogy ezzel kockára tennénk a hozzánk fordulók biztonságát és bizalmát” – mondta Wirth Judit, a NANE Egyesület szakértője.
Bombera Krisztina szerint, aki közszereplőként évek óta küzd a családon belüli erőszak visszaszorításáért, „volna segítség, ha több emberben lenne bátorság és együttérzés ahhoz, hogy megértse: mi és miért történik ott, ahol a négy fal között terrorban élnek emberek. Aki érti, máris alkalmas arra, hogy szövetséges legyen az áldozatoknak és a túlélőknek elengedhetetlen segítségnyújtásban. Ezért is fontos meghallgatni a segélyt kérőkkel folytatott beszélgetéseket.”
A figyelemfelhívás mellett az akció a NANE 1% kampányát is támogatja. "Egyesületünk elsősorban a folyamatos, közvetlenül a párkapcsolati erőszak érintettjeit támogató programokat finanszírozza a személyi jövedelemadó egy százalékából. Ezek a programok - noha közhasznú tevékenységek- semmilyen állami támogatásban sem részesülnek, az alkalmi adományok pedig nem biztosítják a fenntarthatóságot." - mondta a kampány kapcsán Tóth Györgyi, a NANE Egyesület elnöke.