Pintér Adrienn szabadszállási képzőművész írása Pintér Kittiről, akivel a miskolci Szöveggyár táborban ismerkedett meg. Adrienn amellett, hogy elkötelezte magát a képzőművészetek mellett, nagy irodalom- és színházrajongó is.
Adrienn és Kitti
Pintér Kitti verseiről
Pintér Kitti képlékenységről ír - érzésekről, vágyakról, hangulatokról, színekről. Ha anyagként képzelem el a verseit, akkor az egy sűrű, gomolygó, lassan áramló, ezüstszürke közeg; amilyennek a Tejutat képzeli el a gyermek. Összefüggéseket keres az élő és az élettelen, a tudat és a tudatalatti, az emberi és a természetfeletti között. Anatómiai, fizikai és földrajzi vonatkoztatásokkal készít lírai lélektani elemzéseket.
„Ma éjjel Newton III. törvénye vagyunk.”
Versei hangnemének meghatározását egy emelkedett ideológia követését sejteti, határozott erkölcsi állásponttal, amelybe beletartozik a szolidaritás és a tolerancia. Nem ítélkezik saját maga és a megszólított felett sem. Verseinek karaktere a nemtelenség. Nemtelen test, nemtelen szeretet.
Verseiben használt képei barokk-rokokó-szürrealista festményekre emlékeztetnek. Némely ábrázolásmód önmagában giccsesnek hatna, ha a jelentés vagy egy levezető gondolat nem ellensúlyozná. Különös harmónia az övé. Emiatt hasonlítható a vanitas festményekhez, mind témában, mind megjelenítésben. A vanitas festmények a hiábavalóságról, az elmúlásról szólnak, emberek és tárgyak allegorikus ábrázolásán keresztül mutatkoznak meg. Kitti verseiben ugyanígy tűnnek elő az érzelmek, valamint hasonlóképpen gondolkozik a földi és transzcendens jelenségekről.
falakon túl
és végül bordáidat benőtte
a borostyán és medencecsontodba
fészket raktak a verebek
kapillárisaidban kiéleződött
a magány amikor már nem jutott
eszedbe többé a nevem
kései hervadásoddá lettem
elszáradt magnóliáknak
hamva a kertben pedig
halántékod mögül folyó zubog
hát te tényleg ez vagy
ez a zuhanás
medúzatestben a mozdulatlan űr
romja egy valaha volt királyságnak.
Polák Péter, Pintér Kitti, Pintér Adri - Szöveggyár
Pintér Adrienn