'iCa reciklika'
NEMZETI LELKIISMERET
Ma nemzeti lelkiismeretünk legsötétebb érzéseiről beszélünk.
A tízparancsolat, a beismerés és a jóvátétel reményében.
Az, hogy két lány öngyilkos lesz egy autóban, ugyanolyan vészjelzése közös tudatunknak, mint expolitikusok letartóztatása, vagy Győzike csodás megmenekülése az erkölcsi halálból. Mindezt a Blikk szállította a napokban. A média pedig ismét Bayer Zsolt cigányozásán rágódik és fulladozik.
Kell tudni úgy olvasni kollektív lelkiismeretünkben, mint egy jó pszichológus, szabadon lebegő figyelemmel, a szerzők pszichés manővereit tekinteni, szenvedéstartalmát látni, egy folyamat részeként szemlélni.
Érdemes együtt látni ítélkezés és indulatok nélkül a cigány írónők érzéseit, élethelyzetét, megoldásait és a szélső jobb oldal érzéseit, véleményét, megoldási javaslatait. Két szélsőséges kisebbség.
Balról Szécsi Magda vagy Tandari Éva lelkisége és együttérzése a kiszolgáltatottság mélységéből hallatszik, és nagyon sok emberi sorsért szól. Jobbról Bayer Zsolt vagy Morvai Krisztina erélye és haragja is nyilván sokak érzéseinek ad hangot.
Gyulladást jelez, begyulladást, lázat, pusztulást és veszteséget.
Magyar és cigány testünk és testvérségünk test-lelki krízisét.
Becsületes baloldali olvasóként, amilyenből félországnyi van, megfélemlítő élmény szélsőséges jobber oldalt olvasni, ellenállást és indulatokat vált ki. Igazságérzetének, hitének megtámadását érzi az olvasó, a fenyegetőzés jogos hárítását, közben megalázottságot és tehetetlenséget. És jól érzi: verbálisan erőszakolják a fasisztoid szövegek.
Tudom milyen érzésekkel olvasnám, ha cigány vagyok.
Látom, mire indítana gárdistaként, vagy bőrfejűként.
Jobbszándékú olvasóban, amilyenből félországnyi van, jól táplálja a gyűlöletfüggőséget, van benne sok fenyegetés és fenyegetettség, az egész nemzetet megbélyegző cigányozás, paranoid agresszió. És van benne sok valódi félelem, szenvedés, jogos háborgás, megoldáskeresés. Fájdalmában okoz fájdalmat, traumát ad tovább. A gyűlölet ön- és közveszélyes.
Nemzeti lelkiismeretünk legsötétebb érzéseiről beszélünk.
A tízparancsolat, a beismerés és a jóvátétel reményében.
Konkrétan a bűnről, bűnözésről és az áldozatokról.
Bűnelkövető férfiak tízszer annyian vannak, mint bűnelkövető nők.
A bűnöző magyar férfi privatizál, politizál, nőket futtat, manipulál és terrorizál.
A bűnöző cigány férfi lányokat ad-vesz, uzsorál, zsarol, fenyeget és behajt.
Mi vagyunk az áldozatok, nem bűnöző magyar és cigány nők, férfiak és gyerekek.
A bűnöző magyar és cigány férfi a nem bűnöző magyarokon élősködik, a családokon.
Magyar és cigány férfiak nők elleni bűntettei ritkán kapnak politikai jelentőséget, és alig váltanak ki gyűlöletet az elkövető csoport iránt, pedig statisztikailag hetente megöl egy férfi egy nőt ebben az országban.
Mi fenyegetettek, zsaroltak, terrorizáltak, futtatottak és privatizáltak pedig félünk és egymást okoljuk.
Mi lenne, ha a bűnöző magyar és cigány férfi kezéből kivennénk a sorsunkat?
Mi lenne, ha az ellenünk elkövetett bűnöket jóvá kéne tenni?
Személyesen, tevékenyen és pénzzel.
A tartozást megadni. Az ígéretet betartani.
Mi lenne, ha osztoznánk egymás sorsában, nem bűnöző magyar és cigány nők, férfiak és gyerekek?
És milyen lenne a jövőképünk, ha lenne közös hitünk és reményünk?
Magyar Cigány Magyarország. Mária Országa.
Szemet szemért? Fogat fogért?
Kényszert üldözésért? Függőséget agresszióért?
SZERETETET SZERETETÉRT.
A reciklált szöveg több mint két éve jelent meg iCán:
http://elofolyoirat.blog.hu/2009/02/10/a_nemzeti_lelkiismeretrol,
És mintha semmi sem változott volna,
újra meg újra meg kell vizsgálnunk önismeretünket.
>GA<