A utcai falatozásra azért hívják fel az utcák lakóit, hogy újjáélesszék a városi közösségeket és erősítsék az egymáshoz közel lakó emberek összetartozását, mivel véleményük szerint a kis közösségek összehangolt erőfeszítése gyakran elengedhetetlen ahhoz, hogy eséllyel vegyük fel a harcot a klímaváltozással, a gazdasági válsággal vagy más előttünk álló kihívásokkal szemben. A MasterCard reklámkampánnyal támogatja a kezdeményezést, így a kampány májusi indulására létrehozták a „Felbecsülhetetlen” reklámsorozat első társadalmi célú darabját.
A kampány célja, hogy a nézők esetleg saját lakóhelyükön is szervezzék meg ezt az utcai ebédet. "Az utcádat igazi közösséggé formálni - Felbecsülhetetlen”, hangzik a londoni Wandsworthben forgatott reklámfilm szlogenje, melyen a szereplők nagy része valóban a bemutatott Milton Avenue lakója.
Hogy mi valósul meg a programból, még nem tudni, de hasonló magyar kezdeményezéseket szívesen mutatunk meg – ha valaki megszervezi a nagy ebédet az utcájában, ne felejtsen el képeket küldeni!
-gyg